۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۹:۰۳

دستور رییس جمهور به «وزیران کشور و دادگستری» در پاسخ نامه مطهری

دستور رییس جمهور به «وزیران کشور و دادگستری» در پاسخ نامه مطهری

حسن روحانی رییس جمهور در پاسخ به نامه مطهری در خصوص لغو برنامه سخنرانی وی در روز اربعین در مشهد مقدس بدنبال اقدامات دادستانی این شهر، دستوراتی را خطاب به وزرای کشور و دادگستری صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری ایران در پاسخ به نامه علی مطهری نماینده مردم تهران و نائب رییس مجلس شورای اسلامی در خصوص لغو برنامه سخنرانی وی در روز اربعین حسینی در مشهد مقدس بدنبال اقدامات دادستانی این شهر، دستوراتی را خطاب به وزرای کشور و دادگستری صادر کرد.

متن دستور روحانی به وزیران کشور و دادگستری که در نامه علی مطهری پی نوشت شده است، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر رحمانی فضلی

وزیر محترم کشور

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای  پورمحمدی

وزیر محترم دادگستری

سلام علیکم

«گزارش جناب آقای دکتر علی مطهری نایب رییس محترم مجلس شورای اسلامی - که در حریت و شجاعت بیان و دفاع از مصالح ملی، نماینده ای کم نظیر بوده و از پشتوانه بسیار قوی در افکار عمومی جامعه برخوردارند – بسیار تکان دهنده است . به ویژه آنکه این اتفاق ناگوار در شهر مقدسی رخ می دهد که ملاذ و ملجا همه مردم ایران و  بلکه همه شیعیان و مسلمانان جهان است و افتخار کشور ما همیشه این بوده که در پناه کهف حصین ثامن الائمه(ع)، امن و امان یافته است. با کمال تاسف شاهدیم که در آستانه سالی که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده است رفتارهایی در این شهر دیده می شود که با آرمانها و آموزه های آن امام همام(ع) فاصله فراوان دارد.آیا کسانی در مراکز حساس استان نفوذ کرده اند که گمان می کنند با بستن دهانها و سد راه سالن های سخنرانی، می توانند راه پیشرفت و توسعه کشور در مسیر مورد نظر مردم و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت ا... خامنه ای مدظله را ببندند و راه را بر افراطی گری و دوقطبی سازی جامعه بگشایند؟

دادستان پایتخت معنوی کشور که قاعدتا باید از برگزاری سخنرانی های روشنگرانه در تبیین نهضت حسینی(ع) حمایت کند به ویژه آنکه سخنران مراسم، شخصیت فرهیخته ای از تبار چهره درخشانی از عالمان آزاد اندیش آن استان همچون استاد شهید مطهری( ره) باشد.

اتفاقی که در شهر مشهد رخ داد، مایه شرمساری است .وزارت کشور و دولت تدبیر و امید در قبال ملت ایران و به ویژه مردم آگاه و دلاور مشهد رضوی(ع) که نقش تعیین کننده ای در موج آفرینی ۲۴ خرداد ۹۲ و پیروزی اعتدال داشتند مسئولیت دارد که از حقوق اساسی آنان دفاع نماید .

انتظار از قوه محترم قضائیه جلوگیری از جرایم مشهود و حمایت از آزادی بیان به موجب قانون اساسی، و مقابله با کج اندیشی در اجرای قانون است .امید است ریاست محترم قوه قضائیه دستور رسیدگی سریع به این حادثه را صادر نموده و با اعلام نتیجه آن مردم را نسبت به برخورد قانونی با تعرض به آزادی های اساسی دلگرم نمایند .

لازم است تاکید فرمائید که استاندار به عنوان رییس و دیگر اعضاء شورای تامین استان با همکاری کامل نیروی انتظامی و مقامات امنیتی، وظیفه حفظ اجتماعات قانونی و حمایت از آزادی بیان را به عهده دارند و در قبال شورای امنیت کشور مسئولند .

از هر دو وزارت می خواهم که طبق وظایف ذاتی خود عمل نمایند و با بررسی کامل و گزارش سریع موضوع متخلفین و اهمال کنندگان را شناسایی و معرفی نمایند".

کد خبر 3830502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مرتضی3131313 IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
      0 0
      ای کاش جناب روحانی برای دیگر مسائل مهم کشور هم اینچنین داغ ورود می کردند!!! البته وقتی هیچ دست آوردی نداری ، راهی نمی ماند منتظر سیاسی کاری های متعدد دیگری در این چند ماه منتهی به انتخابات از طرف دولت هستیم.
    • حیدری IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
      0 0
      اگر خدای ناکرده مردم نجیب و ولایتمدار ملّت ایران مدت کوتاهی پشت رهبری عزیز و نظام را خالی کنند این موریانه های داخلی که به بدنۀ حکومت نیز نفوذ کرده اند ، حرکت انقلاب را از کار می اندازند پس باید دولت مردان ، قدر این ملّت را بدانند و به فکر حل مشکلات معیشتی وغیرۀ آنان که روز به روز برحجم آن افزوده می شود ، باشند . چه لزومی دارد برای پیگیری علت لغو سخنرانی یک شخص یک نامۀ طولانی با آن تأکیدات نوشته شود و موجب اتلاف وقت مسئولین گردد آن نامۀ عریض وطویل را و آن تأکیدات را برای بیرون کشیدن دست چپاولگران (دریافتی های نجومی)از کیسۀ بیت المال مردم بنویسد.
    • مصطفی رضایی IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
      0 0
      آقای روحانی در واکنش به لغو سخنرانی علی مطهری بیان داشتن که این عمل #مایه_شرمساری است! ✅ باید خدمت آقای رئیس جمهور عرض شود: مایه شرمساری دارندگان #فیش‌های_نجومی هستند که نه تنها دولت اقدامی برای مقابله با آنها انجام نداد بلکه آنها را #ذخایرنظام و #امانتدار معرفی کرد. مایه شرمساری آن تفکری است که فکر میکند باید از #سفره_انقلاب میلیاردی برداشت کند! مایه شرمساری صدها #وعده_اقتصادی در زمان انتخابات است که روی زمین مانده است! مایه شرمساری #اختلاس ۸۰۰۰ میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان است که آن را #معوقه اعلام می‌کنید! مایه شرمساری نرخ #بیکاری است که روزبه‌روز بالاتر می‌رود! مایه شرمساری وعده‌های پوچ شما است نه لغو سخنرانی یک شخص که تهمت شرکت در #کنسرت به امام رضا علیه‌السلام می‌زند!
    • هم وطن IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
      0 0
      سلام. لازم به دستور رئیس جمهور و پیگیری قوه قضائیه نیست. آقای مطهری لطفا اگر در اظهار نظرات خود تجدید نظر کنید. نه در مشهد سخنان شما لغو می شود و نه در جای دیگر...علت را در خودتان جستجو کنید. زنده باد دادستان مشهد
    • انقلابی نما IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
      0 0
      سلام. لازم به دستور رئیس جمهور و پیگیری قوه قضائیه نیست. آقای مطهری لطفا اگر در اظهار نظرات خود تجدید نظر کنید. نه در مشهد سخنان شما لغو می شود و نه در جای دیگر...علت را در خودتان جستجو کنید. زنده باد دادستان مشهد
    • علی موحدی IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
      0 0
      آقای روحانی ! چه خوب بود اگر مایه شرمساری شما ، این مورد هم بود و نامه ای هم به وزیر نه چندان اقتصادتان می نوشتید : وضعیت پدری که در جلو اعضای خانواده اش ، به خاطر مشکلات اقتصادی ، اشک در چشمانش حلقه زده و سر در جلوی آنها پایین افکنده است .
    • مصطفی توکلی IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
      0 0
      جناب اقای ریس جمهور این همه مشکلات اقتصادی ومعضلات فرهنگی وفیشهای حقوقی نجومی وتعرض به بیت المال موجب شرمساری نیست
    • سروش IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
      0 0
      مخالفان آزادی وحریت چرا اینقدرآتیش گرفتن یکی آتش نشانی روخبرکنه درودبرمطهری