۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۷

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

حوزه علمیه مرزبان عرصه‌های فرهنگی و تبلیغی است

حوزه علمیه مرزبان عرصه‌های فرهنگی و تبلیغی است

قم - دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد، حوزه علمیه را مرزبان عرصه‌های فرهنگی و تبلیغی دانست و گفت: روحانیت نسبت به خود باید آسیب شناسی کند و تحولات بیرونی را رصد کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح پنجشنبه در دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه قم و علمای بلاد که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: این جلسه مانند سایر اجلاس‌های جامعه مدرسین حوزه با دستور کار مشخص از چند ماه قبل شروع به کار کرده و هم اعضا و هم هیئت رئیسه آن با اهتمام خاص به این اجلاس نگاه می‌کنند.

وی گفت: موضوع این اجلاس با توجه به بیانات مقام معظم رهبری با موضوع «حوزه انقلابی بایسته‌ها و راهکار ها» است که با تشکیل 4 کمیسیون از روز گذشته برگزار شده است.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: حوزه ما باید در گام اول مسئولیت مهم خود را بشناسد و به آن آگاه باشد چرا که تا جایگاه خود را نشناسیم نمی‌توانیم اثرگزار باشیم.

روحانیت در مسائل آموزشی و تهذیب نفس مسئولیت دارد

وی تصریح کرد: پس از شناخت خود گام بعدی فراهم آوردن ابزار و امکانات لازم برای اجرای درست مسئولیت و گام سوم برنامه ریزی مطلوب و درنهایت استقامت، صبر، ماندن و نفوذ ناپذیر بودن است.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: امروز روحانیت در مسائل آموزشی و تهذیب نفس مسئولیت دارد و بر این اساس حوزه باید از خود شروع کند تا بتواند قدم‌های بزرگی بردارد.

وی با بیان اینکه امروز همه دستگاه‌ها و نهادها از روحانیت مطالبه می‌کنند، گفت: روحانیت امروز در مقام مطالبه‌گری نیست بلکه در مقام پاسخگویی است و باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر اینکه روحاینت نسبت به خود باید آسیب شناسی کند و نیز تحولات بیرونی را رصد و آسیب شناسی کند، افزود: در عرصه‌های فرهنگی و تبلیغی حوزه مرزبان است و انتظار ترک صحنه از آن نیست.

در فضای مجازی باید مجهز باشیم

وی با اشاره به اینکه ما در شرایط جدید همچون فضای مجازی باید مجهز باشیم و حوزه باید روزآمد باشد نه دچار روزمرگی شود، گفت: حوزه انقلابی باید عالم، آگاه، بصیر، تکلبف گرا، آشنا با نیازهای خود و جامعه، دشمن شناس و مردمی، فعال نه منفعل، نفوذ ناپذیر و پشتیبان انقلاب و رهبری باشد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: حوزه انقلابی باید آینده‌نگر و دارای نقشه راه باشد و بتواند مسائل اقتصادی و اجتماعی را به خوبی رصد کند و واقعیت‌ها را به خوبی بشناسد و به موقع عکس العمل از خود نشان دهد.

کد خبر 3844443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha