۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۴

آیت الله سبحانی:

برای حفظ روحیه انقلابی در حوزه باید آگاه به زمان باشیم

برای حفظ روحیه انقلابی در حوزه باید آگاه به زمان باشیم

قم - یکی از مراجع تقلید گفت: تقویت فقیه، تبلیغ تشیع در خارج و آگاه به زمان بودن از بایسته‌های حوزه انقلابی است که باید به آن توجه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی جعفر سبحانی صبح پنجشنبه در دهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: فتنه در کتاب خدا معانی متفاوتی دارد؛ گاهی به معنای امتحان و گاهی انقلاب‌های کور و بی‌هدف تعبیر می‌شود.

وی گفت: مهد این انقلابی که اکنون امنیت و آرامش را برای ما بوجود آورده است حوزه علمیه قم و دیگر حوزه‌ها بوده است و امام راحل با کمک همین حوزه‌ها توانستند انقلاب کنند.

این استاد سطوح عالی حوزه به آثار و برکات انقلاب اشاره کرد و افزود: انقلاب مسائل فرهنگی را افزایش داد و همین اجتماع بزرگ روحانیون و دیگر اجتماع‌ها از برکات انقلاب است.

وی تصریح کرد: باید انقلابی بودن حوزه را حفظ کنیم و همان حالت انقلابی که در نخست بود حفظ و در این راستا به راهکارهایی که رهبر معظم انقلاب فرمودند توجه نماییم.

تأکید بر تدریس زبان عربی در حوزه

آیت الله سبحانی گفت: از بایسته‌های حوزه انقلابی در گام نخست تقویت فقیه است چرا که کیان شیعه مرجعیت و فقهات است.

وی با بیان اینکه زبان عربی در حوزه‌ها باید به عنوان زبان دوم تدریس شود، ادامه داد: تبلیغ تشیع در خارج با بیان روشن از دیگر بایسته‌های حوزه انقلابی است.

این مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: برای حفظ و انقلابی ماندن حوزه باید آگاه به زمان باشیم.

کد خبر 3844466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha