۲ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۳۰

معاون صادرات بانک مرکزی؛

تقاضا برای دلار موقتی است/عرضه بانک مرکزی افزایش خواهد یافت

تقاضا برای دلار موقتی است/عرضه بانک مرکزی افزایش خواهد یافت

معاون صادرات بانک مرکزی می‌گوید که در سه ماه پایانی سال، با ورود ارز صادرکنندگان غیرنفتی و افزایش عرضه از سوی بانک مرکزی، بازار تعدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، صمد کریمی، تقاضای ایجاد شده در بازار را فصلی، گذرا و غیربنیادین ارزیابی کرد و گفت: با توجه به تحلیل های بانک مرکزی، نرخ های کنونی ارزهای عمده در بازار مقطعی و بیشتر ناشی از تقاضای پایان سال میلادی است.

معاون صادرات بانک مرکزی افزود: انتظار می‌رود با گذر از این مقطع زمانی، تقاضای ارز مسافرتی و تجاری در بازار فروکش کرده و نرخ حواله‌جات ارزی کاهش یابد.

وی تصریح کرد: در سه ماهه پایانی سال و با ورود ارز صادرکنندگان غیرنفتی و افزایش عرضه بانک مرکزی بازار تعدیل خواهد شد؛ این در حالی است که به مردم توصیه می‌شود در شرایط کنونی به هیچ عنوان سراغ تقاضاهای سفته بازی، احتیاطی و تبدیل دارایی در بازار نروند.

کریمی با یادآوری اینکه بازار ارز در دو ماه اخیر با نوسان هایی روبرو بوده است، گفت: عوامل بنیادین این نوسان، تقاضاهای تجاری و مسافرتی و حوالجات ارزی ناشی از آن است.

وی در عین حال گفت که عوامل غیربنیادین نظیر افزایش فعالیت دلالان ارز، تحرکات معامله‌گران فردایی و امروزی و استمرار پدیده قاچاق کالا و ارز، کنترل بازار را دشوار می‌کند.

کد خبر 3857021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مرتضي IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
      0 0
      با سلام ايشان مدير اداره صادرات بانک مرکزي هستند.
    • علي رضايي فر IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
      0 0
      مردم عزيز ايران و هموطنان عزيز مدت سه ماه است كه بازار طلا و سكه داخلي ما گرفتار دسيسه بزرگي شده است به اين معنا كه هر مقدار اونس جهاني طلا كاهش پيدا ميكند قيمت هاي داخلي ما بر عكس افزايش پيدا ميكند بنده طي اين سه ماه در چند سايت قيمت گذاري ارز و طلا و سكه مشاهده ميكنم كه شبانه قيمت ها را به صورت صوري و غير واقعي بالا ميبرند به عنوان مثال همين الان با انتصاب دلار ٤٠٠٠تومان ازاد قيمت يك مثقال طلا ٢٠٠٠٠تومان و قيمت يك عدد سكه تمام بهار ازادي حدود ١٠٠٠٠٠تومان بالاي قيمت واقعي ان در بازار داد و ستد ميشود.عده اي از فعالان صنف طلا و جواهر اظهار ميدارند كه يك عده دلال بزرگ در بازار تهران قبلا به خاطر افزايش اونس طلا خريد هاي سنگيني انجام دادند تا سود هاي ميلياردي ببرند اكنون با كاهش ٢٥٠دلاري اونس طلا با دستكاري قيمت ها و معاملات صوري در بازار تهران از كاهش قيمت ها جلوگيري ميكنند.سوال اينجاست كه بازار طلا و جواهر كشور ما هيچ متولي ندارد كه به قيمت هاي واقعي آن نظم دهد چطور ميشود يك عده دلال بزرگ با دستكاري غير واقعي قيمت ها حق چندين ميليون ايراني مصرف كننده را زير پا بگذارند ؟