۸ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۵۷

هرمز هدایت در گفتگو با مهر:

فنی‌زاده به عروسک‌ها جان می‌بخشید/ او با عشق و خلاقیت کار می‌کرد

فنی‌زاده به عروسک‌ها جان می‌بخشید/ او با عشق و خلاقیت کار می‌کرد

هرمز هدایت کارگردان تلویزیون و تئاتر با ابراز تاسف از درگذشت دنیا فنی‌زاده، او را هنرمندی خلاق دانست که با عشق به عروسک‌ها جان می‌بخشید.

هرمز هدایت صداپیشه و کارگردان در حوزه کار عروسکی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سال ها حضور دنیا فنی زاده در حرفه عروسک گردانی یادآور شد:  دنیا فنی زاده در کار خود تک و نمونه و فوق العاده خلاق بود. او مهارت و چیرگی و عشق خاصی در کارش داشت.

وی ادامه داد: عشق است که خلاقیت می آورد ولی متاسفانه او در این سال های آخر رنج بسیاری کشید و باز هم با همان دستش کار می کرد.

این کارگردان مجموعه های تلویزیونی درباره درگذشت دنیا فنی زاده یادآور شد: رفتن فنی زاده ضایعه ای است که من نمی دانم گردن چه کسی است. او از کسانی بود که ما لقب موتور محرکه کار را در بخش عروسک گردانی به او می دادیم.

وی با اشاره به روحیه فنی زاده در نپذیرفتن شرایط بیماری خود عنوان کرد: او یک هنرمند اصیل بود و به همین دلیل هم دوست داشت خودش همچنان عروسک گردانی شخصیت کلاه قرمزی را بر عهده داشته باشد. به طور مثال چندی پیش هم با درگذشت جعفر والی مواجه بودیم که مدتی پیش از آن از من و یکی دیگر خواسته بود در نمایشی به کارگردانی او بازی کنیم.

هدایت در پایان گفت: از روی شخصیت هایی که فنی زاده عروسک گردانی آنها را بر عهده داشت می توان پی برد که او چقدر توانمند بوده است. عروسک گردانی کار بسیار سختی است و او واقعا به عروسک ها جان می داد.

کد خبر 3862428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha