۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۴۹

«راهکارهای ترجمه عناوین منسوب به خدا در قرآن» در هلند منتشر شد

«راهکارهای ترجمه عناوین منسوب به خدا در قرآن» در هلند منتشر شد

کتاب «مسایل و راهکارهای ترجمه عناوین منسوب به خدا در قرآن کریم» نوشته غلامرضا عباسیان و سمانه ناظریان در هلند به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «مسایل و راهکارهای ترجمه عناوین منسوب به خدا در قرآن کریم» نوشته غلامرضا عباسیان و سمانه ناظریان پس از چاپ در آلمان و آمریکا، در هلند به چاپ رسید.

این کتاب در ۵ فصل به چگونگی ترجمه عبارات منسوب به خداوند در قرآن کریم (عناوین دوقلویی که در کنار هم می‌آیند) می‌پردازد و فاز جدیدی را در سیر تکاملی و تاریخی جهان ترجمه معرفی می‌کند.

نویسندگان این اثر، در ۵ فصل با استفاده از مدل استراتژی‌های ترجمه چسترمن، و مدل مشکلات ترجمه میرعمادی به بررسی چگونگی ترجمه فارسی و انگلیسی سه مترجم ایرانی معاصر _ زن و مرد به شکل انفرادی و مشترک در قالب کار تیمی _ تدوین کرده اند. غلامرضا عباسیان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و دارای مدرک دکتری آموزش است. سمانه ناظریان نیز مدرس دانشگاه و دانشجوی دکتری آموزش زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی و دارای مدرک کارشناسی ارشد مطالعات ترجمه است.

پس از برشمردن مهمترین و رایجترین مشکلات و استراتژی های مترجمین در زمینه ترجمه عناوین دو قلوی منسوب به خدا، در فصل پایانی کتاب، ترجمه‌ای که با همکاری مشترک مترجمین زن و مرد صورت گرفته به عنوان با ثبات ترین ترجمه معرفی شده است.

مولفین در نگارش این اثر بر اساس یافته های علمی مستند، به ارائه فاز چهارم و جدید فازهای تاریخی نویسندگی زنان پرداخته اند که پیش از این در سال ۱۹۷۷ توسط ایلین شوالتر نویسنده و منتقد ادبی آمریکایی در قالب ۳ فاز ثبت شده بود. فاز جدید به پیشنهاد مولفین این کتاب تحت عنوان «فاز زنانه-مردانه» توصیف شد. و در پایان نیز ضرورت بسط مدل مشکلات ترجمه میرعمادی مورد تاکید قرار گرفته است.

این کتاب با ۱۴۸ صفحه توسط انتشارات لمبرت آلمان، به زبان انگلیسی منتشر شده است. پس از یک ماه از انتشار اثر، فایل فروش آن روی سایت آمازون قرار گرفته و همچنین ناشر هلندی ون استوکوم هم این کتاب را با زبان هلندی راهی بازار نشر کرده است.

کد خبر 3868405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha