۲۷ بهمن ۱۳۹۵، ۷:۵۲

به قلم جویس کرول‌ اوتس؛

«قربانی» به ایران رسید/ بازخوانی یک پرونده جنایی از دهه ۸۰ آمریکا

«قربانی» به ایران رسید/ بازخوانی یک پرونده جنایی از دهه ۸۰ آمریکا

کتاب «قربانی» نوشته جویس کرول‌ اوتس با ترجمه علی قانع از سوی نشر چترنگ منتشر و راهی کتابفروشی‌ها شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ادنتا فرای زن میان‌سال سیاه‌پوستی است که پریشان‌احوال خیابان‌ها را در جست‌وجوی دختر چهارده‌ساله‌اش می‌گردد؛ دختری که روز بعد وقتی دست‌وپابسته در زیرزمین یک  کارخانه متروکه پیدا می‌شود، ادعا می‌کند مورد تعرض گروهی قرار گرفته است. داستان «قربانی» به پرونده‌ای حل‌نشده در نیویورک دهه ۸۰ می‌پردازد و در هر فصل از کتاب ماجرا از دید یکی از شخیصت‌های داستان روایت می‌شود.

جویس کرول اوتس، نویسنده‌ای است که کتاب‌هایش بارها در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌ تایمز قرار گرفته‌اند. او این بار دست به نگارش رمانی زده است که تأثیر غم‌انگیز خشونت جنسی، نژادپرستی، بی‌رحمی و قدرت را بر زندگی آدم‌های بی‌گناه به تصویر می‌کشد.

این کتاب بر اساس پرونده‌ای واقعی نوشته شده و سعی دارد به جنبه‌های متفاوت آن معنا ببخشد. نیویورک پست می‌نویسد: «قربانی» را باید در میان بهترین کارهای اوتس جای داد. روایت او با حوصله و به تدریج،  آجر به آجر داستان را بنا می‌کند و زمینه اجتماعی ماجرا را برای خواننده‌اش روشن می‌کند. قربانی هجونامه‌ای است بر روابط میان نژادها.

کتاب «قربانی» را علی قانع به فارسی برگردانده و نشر چترنگ آن را در ۴۱۱ صفحه، با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه منتشر و با قیمت ۳۱ هزار تومان روانه بازار کتاب کرده است.

کد خبر 3904135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha