۲۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۱۳

استاندار خراسان رضوی:

متوسط عمر ساختمان ها در کشور زیر ۲۵ سال است

متوسط عمر ساختمان ها در کشور زیر ۲۵ سال است

مشهد - استاندار خراسان رضوی گفت: متوسط عمر ساختمان ها در کشور زیر ۲۵ سال است و سالانه به ساخت یک میلیون واحد در حوزه شهری نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رشیدیان ظهر یکشنبه در افتتاحیه همایش ملی فناوری های نوین ساختمان که در سالن صبا مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از راهکارهای صرفه جویی در مصرف انرژی  اقدام به صورت گرفتن استانداردهای معین شده در بخش مسکن است که ۴۲ درصد از انرژی کشور را استفاده می کند.

وی افزود: استفاده از انرژی های نوین سبب کمتر شدن هزینه و صرفه جویی انرژی تا ۳۰درصد می شود. تصاویر هوایی بیانگر این است که در شرق مشهد نسبت به غرب این شهر که توسعه کمتری دارد مصرف انرژی بیشتر است و این اهمیت ساخت و ساز منازل را نشان می دهد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: معماری شهر مشهد یکی از مواردی است که در انتخاب این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام موثر است و الگوهای اسلامی و ایرانی هم افزایی فرهنگی دارند.

وی عدم توجه به فناوری های پایدار صنعت ساختمان را مسبب هزینه های سالانه شهروندان خواند و عنوان کرد: متوسط عمر ساختمان ها در کشور زیر ۲۵ سال است و سالانه به ساخت یک میلیون واحد در حوزه شهری نیاز داریم و این مورد از دو منظر اقتصادی و اجتماعی اهمیت دارد و رعایت استانداردهای بخش ساختمان و استفاده از فناوری های نوین می تواند سودمند باشد.

رشیدیان اضافه کرد: لازم است که از حوادث احتمالی در حوزه حریق ساختمان ها پیشگیری شود زیرا تجربیات ملموسی در این حوزه در شهرهای مشهد و تهران وجود دارد که ضرورت اجرای این شاخص هارا اضافه می کند.

کد خبر 3905087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha