۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۲۵

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز:

تغییر کاربری باغ سیب کرج خط قرمز دستگاه قضا است/لزوم احیای باغ

تغییر کاربری باغ سیب کرج خط قرمز دستگاه قضا است/لزوم احیای باغ

کرج - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با رد خبرهای مربوط به تخریب یا تغییر کاربری باغ سیب کرج، گفت: تغییر کاربری باغ سیب کرج خط قرمز دستگاه قضا است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دادگستری استان البرز، حاجی رضا شاکرمی با اشاره به برخی خبرهای منتشرشده درباره تخریب باغ سیب کرج و تغییر کاربری آن، گفت: گزارش‌های مربوط به تغییر کاربری آن مجموعه صحت ندارد و کندن درختان در هماهنگی با دستگاه قضایی و باهدف جایگزینی درختان جدید با درختان فرسوده و در آستانه نابودی است.

وی با تأکید بر حساسیت دادستانی نسبت به احیای باغ سیب کرج، تغییر کاربری آن را خط قرمز دستگاه قضایی استان عنوان کرد و تصریح کرد: باغ سیب کرج برای سال‌ها، قربانی اختلافات چندین دستگاه بود که در آن ذی‌نفع بودند و حتی برخی مترصد تغییر کاربری بودند ولی با ورود دستگاه قضایی استان از سال قبل، دستگاه‌ها موظف شده‌اند تا پایان سال آینده، مقدمات لازم برای احیای این باغ را به سرانجام برسانند.

شاکرمی افزود: یکی از مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال که در دادگستری استان البرز برگزار می‌شود جایگزینی نهال‌های دارای عمر مفید و اصلاح‌شده با درختان کنونی است که اکنون به پایان عمر مفید خود رسیده‌اند برای اینکه متوسط عمر درخت سیب با توجه به نوع آن معمولاً بین ۲۰ تا ۵۰ سال است.

 وی تأکید کرد: این اطمینان را به مردم استان می‌دهیم که با پشتیبانی آن‌ها اجازه تغییر کاربری یا تخریب این باغ را به هیچ فرد یا ارگانی نخواهیم داد.

کد خبر 3906307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha