۱۱ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۰۷

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال خاتم الانبیاء (ص) گیلان:

فراهم شدن بستر کسب و کار مهمترین نیاز تولیدکنندگان فضای مجازی است

فراهم شدن بستر کسب و کار مهمترین نیاز تولیدکنندگان فضای مجازی است

رشت- مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال خاتم الانبیاء (ص) گیلان فراهم شدن بستر کسب و کار را مهمترین نیاز تولیدکنندگان فضای مجازی دانست و گفت: این تولید کنندگان بیشتر از حمایت مالی به فضا نیاز دارند.

دانیال سمیعی در حاشیه دومین نشست کسب و کار های «فاوا» که با وزرای فناوری ارتباطات و ارشاد و دادگستری برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مهمترین مشکل کسب و کار های فضای مجازی فقدان بستر پایدار کسب و کار  است.

وی افزود: به روز نبودن قوانین، نبود سند استراتژیک، شفافیت نداشتن، فقدان ادبیات مشترک و نبود گفتمان مشترک بین دولت و بخش خصوصی اصلی ترین موانع موجود در مسیر ایجاد بستر کسب و کار بوده که با اهتمام حاکمیت قابل حل است.

مدیر عامل شرکت بازی نگار نو اندیش، راه حل کسب و کار های تولید محتوا را مثلث بازار حرفه ای دانست که سه راس دارد.

سمیعی توضیح داد: یک راس سند جامع استراتژیک کشور است که از یک سو موجب ایجاد گفتمان مشترک می شود و از سوی دیگر به عنوان یک سند بالا دستی می تواند به کسب و کارها در برنامه ریزی و سرمایه گذاری یاری رساند.

وی راس دوم این مثلث را وجود مدل کسب و کار دانست و گفت: بدون تبیین قوانین به روز و چابک سازی سازمان های دولتی این مهم قابل دست یابی نیست.

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال خاتم الانبیاء (ص) گیلان با بیان اینکه سومین راس مثلث وجود نیروی انسانی حرفه ای است تاکید کرد: نیروی حرفه ای با نیروی متخصص تفاوت های چشم گیری دارد که امروز در کشور نیروی تخصصی زیاد داریم اما با فقدان نیروی متخصص حرفه ای روبرو هستیم.

سمیعی صنعت بازی در کشور را به صنعت خودرو تشبیه کرد و تصریح کرد: اگر از بازی ساز داخلی حمایت نکنیم نمی توان انتظار داشت که حتی در بازار داخلی با رقبای خارجی رقابت کند.

کد خبر 3920513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha