۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۱۹

بروجردی در دیدار با سفیر تاجیکستان در ایران:

روابط «ایران و تاجیکستان» راهبردی است

روابط «ایران و تاجیکستان» راهبردی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با تاجیکستان روابطی راهبردی و مبتنی بر تقویت و تحکیم روابط دو کشور می باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «نعمت الله امام زاده» سفیر تاجیکستان در تهران بعد از ظهر روز گذشته، ۱۵ اسفندماه با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه روابط تاریخی ایران و تاجیکستان تصریح کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران با تاجیکستان روابطی راهبردی و مبتنی بر تقویت و تحکیم روابط دو کشور می باشد.

وی در ادامه با اشاره به اشتراکات فراوان میان دو کشور از جمله اشتراکات فرهنگی گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی در جهت استفاده از ظرفیت ها و تحکیم و تقویت مراودات دوجانبه حمایت می کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان با تاکید بر اهمیت رفت و آمدهای سیاسی میان دو کشور خاطرنشان کرد: پیوندهای عمیق فرهنگی و تمدنی بین دو کشور اقتضا می کند که مقامات عالی دو کشور دیدارها و مشورت های بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

در ادامه این دیدار نعمت الله امام زاده سفیر تاجیکستان با تبریک بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور نسبت به گسترش همکاری های دو کشور اعلام آمادگی کرد و گفت: تاجیکستان و ایران ظرفیت های فراوان بالقوه ای دارند که از آن ها می توان در راستای منافع دو ملت بهره برد.

سفیر تاجیکستان در پایان ضمن ابراز خرسندی از دیدارها و رفت و آمدهای پارلمانی، از گسترش این رفت و آمدها در راستای ایجاد صلح و ثبات در منطقه استقبال کرد. 

کد خبر 3925249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha