۱۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۰۷

فیلم؛

جاذبه های گردشگری دلیجان،تفرش وآشتیان/از غار نخجیر تا آبشار باران

جاذبه های گردشگری دلیجان،تفرش وآشتیان/از غار نخجیر تا آبشار باران

اراک- شهرستان های دلیجان، تفرش وآشتیان به سبب قدمت و ویژگی اقلیمی، مجموعه ای ازدیدنی های تاریخی وطبیعی را درخود جای داده اند که غارشگفت انگیز ۷۰میلیون ساله نخجیر تنهایکی از این جاذبه ها است.

خبرگزاری مهر- گروه استان ها: شهرستان دلیجان در استان مرکزی نسبت به سایر مناطق استان از قدمت تاریخی بیشتری برخوردار است و همین مساله موجب شده مجموعه ای از میراث تاریخی ارزشمند را در خود جای دهد و از جمله مهمترین این جاذبه های گردشگری می توان به کاروانسرا و پل شاه عباسی (دوهک)، سد تاریخی خاوه، مجموعه تاریخی نراق، امامزاده یحیی نراق، بازار و آب انبار، مساجد و بافت تاریخی اشاره کرد.

غار ۷۰ میلیون ساله نخجیر از دیدنی‌های بسیار جالب این منطقه‌ بوده و بادگیرها از آثار باستانی و دیدنی نراق در دلیجان است که از روزگار قدیم برای خنک کردن سرداب ها و منازل ساخته شده و قدمت آنها به بیش از دو قرن می رسد.

در شهرستان آشتیان نیز قلعه تاریخی مستوفی الممالک، زیارتگاه مطهر امامزاده فاطمه صغری(س)، موزه مردم شناسی و نسخ خطی، خانه های تاریخی و بازار سنتی و قدیمی آشتیان، روستای تاریخی آهو و منزل تاریخی دکتر قریب میزبان گردشگران است.

شهرستان تفرش نیز که مهد تولد و آرامگاه پروفسور حسابی است، آثار تاریخی پرقدمت و ارزشمندی را همچون مسجد جامع شش ناو (دوره سلجوقی)، بقعه شاهزاده احمد و امام‏زاده قاسم (دوره صفویه)، آب انبار بلور (دوره قاجار)، تکیه تاریخی زاغرم، قلعه های تاریخی و همچنین جاذبه های گردشگری طبیعی همچون آبشار قطره باران را همچون نگینی در دل خود دارد.

کد خبر 3927587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • هومان IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
      0 0
      اون عكس خانه مستوفي الممالك است كه در محله بازار تهران قرار دارد. اصلاح كنيد لطفا