۲۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۳۷

فیلم؛

جاذبه های گردشگری محلات وفراهان/ازهلندایران تاشهرباستانی ذلف آباد

جاذبه های گردشگری محلات وفراهان/ازهلندایران تاشهرباستانی ذلف آباد

اراک- در گذر از شهرستان محلات پایتخت گل ایران و شهرستان فراهان زادگاه مفاخر بزرگ، محوطه های باستانی خورهه و ذلف آباد، راز و رمزهای زندگی در روزگار تاریخی را روایت می کند.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: شهرستان محلات که به خاطر وجود گلخانه های متعدد و مرکزیت پرورش گل و گیاهان زینتی به پایتخت گل و هلند ایران نام گرفته، جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری دارد که از جمله آن می توان به محوطه تاریخی خورهه، آتشکده آتشکوه، سرچشمه محلات و چشمه آبگرم معدنی، غارهای دیدنی متعدد، مسجد جامع و امامزاده فضل، یحیی و عبدالله(ع)، قلعه جمشیدی و قلعه آقاخان اشاره کرد.

شهرستان فراهان مهد داستان های افسانه ای مختلفی است که در رابطه با شهر باستانی زیر زمینی ذلف آباد در سه کیلومتری شمال شرق مرکز این شهرستان(فرمهین) گفته شده و این محوطه تاریخی دیدنی، هنوز راز و رمزهای کشف نشده بسیاری در دل خود دارد.

شاهزاده حسین نظام آباد، آتشکده فردقان، تکیه فرمهین، امامزاده افطس اسفین، امامزاده احمد بن علی ذلف آباد، امامزاده زینب خاتون آهنگران، کاروانسرای تاریخی دولت آباد، حمام تاریخی خنجین و تپه تاریخی گورچان از دیگر آثار تاریخی و جاذبه های دیدنی شهرستان فراهان هستند.

کد خبر 3928338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha