۶ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۴۶

بازی ایرانی در نوروز ایرانی- ۷؛

تیم دو نفره ستاره‌ها منتظر فرمان شماست/ حال خوب با «والیباحال»

تیم دو نفره ستاره‌ها منتظر فرمان شماست/ حال خوب با «والیباحال»

در میان بازی‌های ورزشی تلفن همراه می‌توان «والیباحال» را یکی از موفق‌ترین تجربه‌های بازی‌سازان ایرانی قلمداد کرد.

خبرگزاری مهر- گروه فرهنگ: هرچند این تذکر مکرر است که بازی‌های ویدئویی و دیجیتال را هرگز نمی‌توانند جایگرین تحرک و بازی‌های پرجنب و جوش سنتی شوند اما تجربه هیجان بازی‌های سنتی و رشته‌های پرتحرک ورزشی در قالب بازی‌های جدید حتما تجربه‌ای دوست‌داشتنی برای گیمرها محسوب می‌شود.

والیبال در کنار فوتبال از جمله ورزش‌هایی هستند که از دیرباز حضور پررنگ در تاریخ بازی‌های رایانه‌ای داشته‌اند و از نسل‌های مختلف کنسول‌های بازی گرفته تا همین نمونه‌های دیجیتالی مبتنی‌بر پلتفرم‌های تلفن‌های همراه هوشمند، بازی‌سازان بسیاری در خلق فضایی ملموس و مهیج از این رشته‌های ورزشی در قالب بازی‌های تک و چندنفره کوشیده‌اند.

در میان بازی‌های ایرانی عرضه شده برای پلتفرم اندروید، بازی «والیباحال» یکی از تازه‌ترین تجربه‌ها در ژانر ورزشی محسوب می‌شود که به دلیل سادگی استفاده و فضاسازی مهیج توانسته گیمرهای بسیاری را به خود مشغول کند.

این بازی که اولین تجربه بازی‌سازی استودیوی «سرگرمیدن» محسوب می‌شود، برای گروه‌های سنی مختلف عرضه شده و گیمر می‌تواند براساس سلایق و اطلاعات عمومی خود از ورزش والیبال از میان تیم‌های ملی کشورهای مختلف یک تیم را انتخاب و از میان ستاره‌های سرشناس هر تیم، یک ترکیب چهارنفره انتخاب کند. در حین بازی از این ترکیب ۲ بازیکن در زمین حضور خواهد داشت و به رقابت با حریف می‌پردازد.

کنترل همزمان دو بازیکن، امکان بازی دونفره، طراحی روند بازی‌ها در قالب یک تورنومنت و در نظر گرفتن هوش مصنوعی چندلایه برای تیم حریف از ویژگی‌های‌ «والیباحال» است که تجربه این بازی را برای هر گیمر تبدیل به تجربه‌ای خاص و مهیج می‌کند.

در منوی این بازی علاوه‌بر سطح‌بندی آماتور و حرفه‌ای، گیمر می‌تواند میان والیبال ایستاده و نشسته هم دست به انتخاب بزند و در هر دو فضا، بازی را تجربه کند.

تیم طراح این بازی همچنین امکان هیجان‌انگیز دیگری را هم برای گیمرهای ایرانی درنظر گرفته‌اند که طبعا هیجان این بازی را دوچندان کرده است؛ گزارش جذاب جواد محتشمیان از گزارشگران مطرح والیبال بر روی تصاویر این بازی به شکلی هوشمند بارگذاری شده و گیمر همزمان با هدایت بازیکنان در زمین می‌تواند از شنیدن گزارش لحظه‌به‌لحظه بازی لذت ببرد.

کد خبر 3938703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha