۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۰۸

یازدهمین شماره مجله «فناوری مهر» منتشر شد

یازدهمین شماره مجله «فناوری مهر» منتشر شد

یازدهمین شماره مجله «فناوری مهر» با مطالب متنوعی از گفتگو، گزارش و یادداشت در ۵ بخش مجزا شامل فناوریهای نوین، علم و دانش، هوافضا، فناوری خودرو و فناوری اطلاعات و ارتباطات منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این شماره از مجله «فناوری مهر»، در بخش علم و دانش، نگاه ویژه ای به موضوع تولید علم دارد و به معرفی ۲۲۸ دانشمند برتر ایرانی به عنوان طلایه داران علم ایران می پردازد. نقش چهره های ایرانی در عرصه علمی دنیا و اعلام ۲۰ دستاوردی که به نام ایران در جهان به ثبت رسیده است از دیگر موضوعاتی است که مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

در این بخش گزارشهای ویژه ای از اکتشافات علمی ایران در ۳۶۵ روز سال ۹۵ و نیز کشف عجیب ترین موجودات سال نیز دیده می شود.

در بخش فناوری های نوین، پرونده ویژه ای به کارنامه صادرات شرکتهای دانش بنیان اختصاص یافته است. همچنین گزارشی از میزان زلزله در ایران با عنوان «ایران بیش از ۱۰ هزار بار لرزید»  ابعاد مختلف زمین لرزه ها در ایران را از حیث علمی مورد بررسی قرار داده است.

معرفی فناوریهای نوین در دنیای پزشکی و اخباری از دنیای روباتها از دیگر مطالب جذاب این بخش است.

یازدهمین شماره مجله «فناوری مهر»، بخش مجزایی را نیز به فناوری خودرو اختصاص داده است که گزارش ویژه ای از معرفی خودروهایی دارد که با بکارگیری فناوری، جنجال به پا کرده اند. در این بخش اخبار جذابی از خودروهای تمام خودران و امن ترین خودرویی که برای ترامپ رئیس جمهور آمریکا ساخته شده است، نیز دیده می شود.

این شماره در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز موضوع نرخ اینترنت و کاهش تعرفه پهنای باند ارتباطات داخلی را مورد بررسی قرار داده است. راه اندازی سراسری نسل سوم موبایل تا پایان دولت از دیگر موضوعات مهم این بخش است. در این بخش خبری مبنی بر اینکه ایران در تولید تجهیزات مخابرات نوری به خودکفایی رسید نیز دیده می شود.

بخش هوا و فضا نیز گزارش جامعی از وضعیت ماهواره های ساخته شده ایرانی دارد. به نحوی که در این گزارش به تعیین تکلیف ماهواره های دانشگاهی پرداخته است. در همین حال اخباری از جمله افزایش بودجه ناسا به دستور ترامپ و انتشار نخستین تصاویر از جدیدترین منظومه کشف شده دیده می شود. آزمایش کشت سیب زمینی در مریخ از جمله اخبار مهم و خواندنی این بخش است.

شماره یازدهم مجله فناوری مهر در ۷۳ صفحه در قالب فایل PDF از اینجا قابل دریافت است.

کد خبر 3958173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha