۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۳۹

مشروح/میرسلیم در مناظره تلویزیونی:

تجربه ۴۰ ساله ام راهکار عبور از مشکلات کشور است

تجربه ۴۰ ساله ام راهکار عبور از مشکلات کشور است

نامزد ریاست جمهوری گفت: فهم و پاسداری عالمانه و مدبرانه و فنی از محیط زیست با شناخت آسیب ها و بکارگیری تجربه ۴۰ ساله ای که من در این زمینه دارم می تواند راهکار بسیاری از مشکلات کشور باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مصطفی آقامیرسلیم کاندید دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با قرار گرفتن پشت تریبون،  اولین مناظره زنده تلویزیونی خود از شبکه یک سیما را کلید زد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره طرح دولتش برای مدیریت حاشیه‌نشینی اظهار داشت:  نیروی انسانی باید متناسب با ظرفیت های زیتسی ودر توسعه کشور مشارکت توزیع شود و از استعدادهای آنها به خوبی بهره مند و این استعدادها شکوفا شود اما عدم توجه به مناطق محروم باعث مهاجرت و ایجاد حاشیه نشینی شده است که مشکلات امنیتی، اقتصادی و سیاسی در پی داشته است.

میرسلیم افزود: راه کار دولت ما با توجه به سیاست های آمایش سرزمینی و جمعیت و توجه به مصرف درست آب است، زیرا بسیاری از روستاهای کشور خشک شده و اهالی آن مجبور به مهاجرت به شهرها، حاشیه نشینی و مجبور به کارهایی که دور از شأن آنها است شدند. این عزیزان از تحصیل و آموزش محروم بوده و به اعتیاد روی می آورند. باید پاسخ دهیم که چرا امروز در برخی از استانها مانند سیستان و بلوچستان مواجه با مهاجرت فراوان بوده ایم که اینها به دلیل مدیریت ناصحیح است.

وی در ادامه اظهارداشت: حاشیه نشینی مشکلات فراوان فرهنگی و امنیتی را بوجود آورده است.

میرسلیم در پایان درباره اقدامات تکمیلی که باید در حوزه رسیدگی به محرومان باید انجام شود گفت: اقدامات انجام شده خوب است اما کافی نیست، برای بازگشت مهاجران به شهرها و روستاها باید با مدیریت صحیح بر منابع آب و ایجاد امکانات اولیه در روستاها برای مردم و اینکه باید از بی عدالتی هایی که موجب مهاجرت شده جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: حاشیه نشین ها انسانهای شریفی هستند که مجبور به مهاجرت شده اند، باید شرایط تحصیل آنها را به وجود آوریم تا بی سوادی بیش از ۱۰ میلیونی از بین برود، در اقدامات صورت گرفته در بخش بهداشت کافی نیست باید سلامت جسمی، روحی و اعتقادی حاشیه نشین ها تأمین شود تا آنها ابزاری برای دشمنان انقلاب نشود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: بحث اسکان را یکی از راه کارهای مقابله با حاشیه نشینی است و باید مسکن ارزان و اشتغال را در رأس برنامه های خود قرار دهیم زیرا بیکاری یکی از دلایل اصلی حاشیه نشینی است.

سوالات میرسلیم از رئیسی

میرسلیم از  رئیسی درخصوص مساله «عدالت اجتماعی»، سه سوال از وی مطرح کرد و گفت: آیا اقداماتی که در طول برنامه پنجم توسعه انجام گرفته در جهت کاهش تبعیض بوده است؟ چگونگی تغییر روند تبعیض در جامعه را چگونه تبیین می ‌فرمایید؟ نوع سبک زندگی ما در حال حاضر به شکل مطلوب است؟ که برآورنده عدالت اجتماعی باشد؟

سوالات میرسلیم از هاشمی طبا

میرسلیم از هاشمی طبا  پرسید سرمایه گذارانی هستندکه سرمایه خود را صرف مسکن تجملاتی می کنند به نظر شما چگونه می شود سرمایه ها را به سمت مسکن مناسب و ارزان برد؟

آیا به نظر شما چاره زوج های جوان برای مسکن وام است چطور باید از همان ابتدا زوج های جوان را درگیر وام کنیم و شما چرا بحث مسکن اجاره ای به شرط تمدید را مطرح نمی کنیم؟

آقای روحانی وابسته کردن ازدواج به اشتغال درست نیست

 میرسلیم در نقد سخنان روحانی گفت: جناب آقای روحانی شما مساله ازدواج را به اشتغال موکول کردید اما این کامل نیست، شما چه تدبیری اندیشیده اید برای مقابله با جنگ نرمی که هدف اصلی‌اش تضعیف خانواده است. چگونه می‌شود از امنای محله برای حمایت از جوانان استفاده کرد؟ شما باید به این نکته توجه کنید که گرایشات خانواده سست شده و گرایش به طلاق افزایش یافته است.

وی افزود: توجه به نهادهای مشاوره برای ازدواج و هدایت جوانان بسیار مهم است. علت طلاق چیست و چگونه است که شما فکر می کنید می توانیم موضوع اشتغال را با در نظر گرفتن خانواده در نظر گرفته شود؟

میرسلیم در نقد سخنان جهانگیری گفت: شغل کارمندی شغل مقدسی است و انگیزه آن عشق به خدمت است نه کیسه دوختن . چرا زیر میزی گرفتن رواج دارد و آزادی اطلاعات وجود ندارد؟ چرا هنوز برخی کارمندان دولت از محل اطلاعات امانتی درآمد کسب می کنند؟

وی افزود: چرا هنوز با افرادی که با داشتن اطلاعات به نفع خود حرکت کرده اند برخورد نشده است. چرا باید کارمندانی از دولت به امکانات نجومی دست یابند و بعد برای آن ها توجیه هم بیاوریم؟

میرسلیم خطاب به قالیباف گفت: شما به عنوان نامزد ریاست جمهوری و البته نه به عنوان شهردار بفرمایید چرا بیابان های کشور رو به افزایش است آیاراهکاری برای حل این بحران دارید؟

وی ادامه داد: یکی از مشکلات شهرهای بزرگ تراکم جمعیت در این کلانشهر هاست آیا چاره ای برای رفع این تراکم جمعیت دارید یا خیر؟

میرسلیم افزود: مشکل دیگری که داشتیم این است که استفاده بی رویه از آب های سطحی و زیر زمینی مشکل ساز شده و بسیاری از سفره های آب زیر زمینی دیگر همچون گذشته نخواهد بود. چگونه می توانیم جنگل ها را احیا و با جنگل زدایی مقابله کنیم؟

میرسلیم در پاسخ به سوال مجری برنامه در مورد مهمترین برنامه دولتش برای حل مشکل ترافیک گفت: یکی از مسائل بغرنجی که در کشور رخ داده عدم توجه به ترابری عمومی بوده است، که سرمایه های مردم در ترافیک به هدر برود و وقت و اعصاب مردم ضایع شود.

وی ادامه داد: سیاست های کلی ترابری را مشخص کردیم و آن اصالت دادن به ترابری عمومی بوده که یعنی استفاده از امکانات شخصی تحت الشعاع امکانات عمومی قرار بگیرد. باید گرایش به سمت استفاده از امکانات ترابری عمومی و راه آهنی و مترو باشد و اوقات مردم تلف نشود و دولت وظیفه مند است در این زمینه اقدام کند، ترابری عمومی چاره گشای بسیاری از مشکلات کشور خواهد بود.

تجربه ۴۰ ساله ام راهکار عبور از مشکلات کشور است

 میرسلیم در پایان و در جمع بندی سخنانش گفت: سرمایه اصلی ما در جمهوری اسلامی، نیروی انسانی است. ما به فضل خدا می توانیم راه پیشرفت را به دور از دعواهای سیاسی پیش بگیریم و برای این کار باید به آموزش و پرورش و تربیت جوانان توجه شود و با گسترش سرمایه انسانی به جنگ با فقر و بیکاری برویم.

وی افزود: چاره جویی معضل اعتیاد و رسیدگی به معتادان به عنوان بیماری از دیگر برنامه های ما است. همچنین باید مشکل حاشیه نشینی از طریق توزیع مناسبت جمعیت حل شود. فهم و پاسداری عالمانه و مدبرانه و فنی از محیط زیست با شناخت آسیب ها و بکارگیری تجربه ۴۰ ساله ای که من در این زمینه دارم می تواند راهکار بسیاری از مشکلات کشور باشد.

کد خبر 3964300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha