۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۲۴

جاناتان فرانزن با جایزه سوییسی تجلیل می‌شود

جاناتان فرانزن با جایزه سوییسی تجلیل می‌شود

نویسنده آمریکایی که برای نوشتن کتاب‌های پرفروشی چون «آزادی» و «تصحیحات» شهرت جهانی دارد به عنوان برنده جایزه سوییسی فرانک شیرماخر انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، جاناتان فرانزن نویسنده آمریکایی که با رمان «تصحیحات» شهرت جهانی یافت، با دریافت جایزه فرانک شیرماخر در سومین دوره اهدای آن مورد تجلیل واقع می‌شود.

فرانزن برای نوشتن آثار حماسی خود که با تکیه برهمدلی، فراست و طنز به مقابله با جامعه معاصر می‌رود این جایزه را که ارزش مادی آن برابر  ۲۰ هزار فرانک سوییس(معادل ۲۰ هزار دلار) است،  دریافت می‌کند.

این نویسنده با رمان «تصحیحات» در سال ۲۰۰۱ جایزه ملی کتاب آمریکا را دریافت کرد و شهرتی جهانی به دست آورد.

او سال ۲۰۱۰ کتاب «آزادی» را منتشر کرد و در سال ۲۰۱۵ با «ناب» راهی کتابفروشی‌ها شد. جدیدترین کتاب وی مبتنی بر موضوع امنیت اطلاعات و اینترنت نوشته شده‌است.

جایزه فرانک شیرماخر که بنیادی زوریخی به همین نام آن را ایجاد کرده، به یاد روزنامه‌نگاری آلمانی و از ناشران روزنامه آلمانی «فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ» اهدا می‌شود که سال ۲۰۱۴ درگذشت.

فرانزن این جایزه را ماه اکتبر در زوریخ دریافت می‌کند.

در دو سال گذشته هانس مانگوس انسنزبرگر نویسنده آلمانی و میشل هولبک نویسنده فرانسوی این جایزه را دریافت کرده‌بودند.

این نویسنده از سوی روزنامه دی ولت آلمان به عنوان برنده جایزه ادبی سال ۲۰۱۳ انتخاب شده بود.

جاناتان فرانزن که ۱۹ اوت ۱۹۵۹ در شیکاگو  متولد و در میسوری بزرگ شده است، مدتی نیز در مونیخ و برلین زندگی کرده و اکنون به طور متناوب در نیویورک و سانتا کروز کالیفرنیا زندگی می‌کند.

فرانزن در سال ۱۹۸۸ کتاب «بیست و هفتمین شهر» را منتشرکرد و در سال ۱۹۹۲ کتاب «زمین لرزه سنگین» را به بازار فرستاد. «تصحیحات» در سال ۲۰۰۱ به بازار آمد و «آزادی» در سال ۲۰۱۰ به پدیده نشر آن سال بدل شد.   علاوه بر این چهار رمان که آثار اصلی او را تشکیل می‌دهند وی سال ۲۰۰۶ کتاب «منطقه ناراحت؛ داستانی از من» را منتشر کرد و در سال ۲۰۱۳ مجموعه مقالاتش را با عنوان «چگونه می توان تنها بود» به بازار فرستاد.

کد خبر 3976565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha