۱۱ خرداد ۱۳۹۶، ۲۱:۰۰

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی:

توزیع شهرستانی ۲۹۰میلیاردتومان از اعتبارات سال جاری مرکزی مشخص شد

توزیع شهرستانی ۲۹۰میلیاردتومان از اعتبارات سال جاری مرکزی مشخص شد

اراک- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: امسال ۴۳۸میلیارد تومان اعتبار به استان مرکزی اختصاص یافته که توزیع شهرستانی ۲۹۰میلیارد تومان از بودجه مذکور مورد تصویب قرار گرفت.

رقیه یادگاری در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی دو دستور کار مطرح شد که دستور کار اول توزیع تملک دارایی به تفکیک شهرستان های استان مرکزی و دیگری هم توزیع اعتبارات هزینه ای دستگاه های استان بود.

وی افزود: اعتبارات استان مرکزی در سال جاری ۴۳۸میلیارد تومان است که از این رقم ۵۸میلیارد تومان مربوط به طرح های ملی و ۳۸۰میلیارد تومان مابقی استانی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: در مورد توزیع اعتبارات تملک دارایی استان مرکزی به تفکیک شهرستان ها، طبق قانون اعتبارات سرمایه ای یا همان عمرانی به صورت شهرستانی در اختیار کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها قرار داده می شود و تعیین پروژه ها با کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها است.

یادگاری بیان داشت: امروز توزیع شهرستانی ۲۹۰ میلیارد تومان اعتبار از ۴۳۸ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان مرکزی انجام شد که توزیع شهرستانی براساس شاخص ها و مدل های الزام آور صورت می گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: موضوع آبرسانی روستایی، بهسازی راه های روستایی فاقد آسفالت، زیرساخت شهرک ها و نواحی صنعتی و... به عنوان الزامات لحاظ شده و همچنین موضوع تخصیص و توزیع سه درصد درآمدهای نفت و گاز برای مناطق محروم و کم برخوردار و کمتر توسعه یافته شامل شهرستان های خمین، خنداب، کمیجان، شازند، ساوه، فراهان و تفرش نیز انجام گرفت.

وی ادامه داد: این توزیع اعتبار توسط اعضا رای گیری شد که در نهایت مورد تصویب اکثریت قرار گرفت و اعتبارات به شهرستان ها ابلاغ خواهد شد.

یادگاری توضیح داد: کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها موظفند حداکثر پانزده روز پس از ابلاغ اعتبارات تملک دارایی سرمایه توسط سازمان مدیریت استان، نسبت به تصویب و اعلام پروژه ها به سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای بررسی و مبادله موافقت نامه مربوطه اقدام کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود در مورد توزیع اعتبارات هرینه ای استان نیز اظهار داشت: در این رابطه ۱۹۰میلیارد تومان اعتبار بین ۲۶ دستگاه توزیع شد .

وی با بیان اینکه اعتبارات هزینه ای بیشتر سرفصل های پرسنلی، نگهداری فضاهای اداری و.. را شامل می شود، اظهار داشت: از مبلغ ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای، ۱۰۷ میلیارد تومان حقوق پرسنل را شامل می شود و ۸۳ میلیارد تومان برای سایر مصارف ۲۶ دستگاه است.

یادگاری با اشاره به اینکه برخی از دستگاه ها نظیر آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و... مشمول بودجه استانی نمی شوند، اظهار داشت: با توجه به شرایط بودجه، با روش و مدل هایی که داشتیم بارعایت تعادل و عدالت، این بودجه بین دستگاه ها توزیع و در پایان این نحوه توزیع به رای گیری گذاشته شد که در نهایت با اکثریت آرا مورد تصویب قرار گرفت که به زودی به ۲۶ دستگاه اجرایی ابلاغ خواهد شد.

کد خبر 3994466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha