۱۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۲۰

پوشش مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران از سوی رسانه های خارجی

پوشش مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران از سوی رسانه های خارجی

رسانه های بین المللی مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران در مجلس شورای اسلامی را پوشش دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های خارجی مراسم تحلیف حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران را پوشش دادند.

پایگاه لبنانی النشره در گزارش این مراسم نوشت: روحانی اعلام کرد: هر که خواستار پاره کردن توافق هسته ای است بداند که حیات سیاسی اش را پایان می دهد.

رای الیوم نیز بیان کرد: روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران در حضور بسیاری از رهبران خارجی سوگند یاد کرد.

اسپوتنیک روسیه اعلام کرد: حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران برای دومین دوره سوگند یاد کرد. این مراسم در پارلمان ایران با حضور نمایندگان دهها کشور برگزار شد.

بی بی سی با پوشش مراسم گزارش داد: روحانی توافق هسته‌ای (برجام) را نمونه "وفاق ملی" در ایران خواند. آقای روحانی هشدار داد که نقض برجام با واکنش "یکپارچه" ایران روبرو خواهد شد.

بی بی سی: روحانی دومین دور ریاست جمهوری خود را علیرغم تحریم های آمریکا آغاز کرد

این رسانه انگلیسی با انتشار گزارشی از مراسم تحلیف ریاست جمهوری حسن روحانی در ایران، از تاکید دولت بر لزوم عدم جانبداری اروپا از آمریکا خبر داد.

این رسانه انگلیسی در ادامه به نقل قول امروز علی اکبر ولایتی اشاره کرده و از قول وی می نویسد: اروپا باید سیاستهایی مستقل در قبال ایران اتخاذ کند.

شبکه روسی روسیاالیوم  مراسم تحلیف رئیس جمهور را به طور زنده پوشش داد.

شبکه لبنانی المیادین نیز مراسم تحلیف حسن روحانی را به عنوان رئیس جمهور ایران پوشش داد.

خبرگزاری سوریه(سانا) نیز نوشت: مراسم ادای سوگند حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران برای دومین دوره آغاز شده و عماد خمیس به نمایندگی از بشار اسد رئیس جمهور ایران در این مراسم حضور دارد.

سانا گزارش داد: در این مراسم روسای جمهور و رئیس پارلمان و شخصیت های بین المللی حضور دارند.

شبکه المنار لبنان نیز از شروع مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران خبر داد.

پایگاه العهد لبنان نیز ضمن پوشش مراسم گزارش داد: روحانی گفت: کسی که به دنبال پاره کردن توافق هسته ای است بداند که حیات سیاسی خود را پایان می دهد.

شبکه السومریه عراق نیز گرارش داد: حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران برای دومین دوره ریاست جمهوری در مجلس شورای اسلامی سوگند یاد کرد.

خبرگزاری بغداد تایمز نیز اعلام کرد: حسن روحانی روز شنبه در برابر نمایندگان کشورهای خارجی سوگند یاد کرد.

الجزیره: روحانی خواستار گفتگوهای بیشتر شد

حسن روحانی در دیدار با موگرینی خواستار پایبندی هر شش طرف به برجام در برابر تحریم های تحمیل شده از سوی آمریکا شد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی بر خلاف مراسم تحلیف دور قبلی ریاست جمهوری روحانی در مراسم امروز غایب بود.

 صدی البلد نیز گزارش داد که رئیس جمهور ایران با حضور ده ها تن از نمایندگان کشورهای دوست و هم پیمان این کشور در ساختمان مجلس شورای اسلامی سوگند یاد کرد.

میدل ایست آن لاین نیز در گزارشی نوشت که روحانی در حالی مراسم سوگند قانون اساسی خود را اجرا می کند که قرار است بعدا لیست کابینه جدید خود را که از سوی اصلاح طلبان مورد انتقاد قرار گرفته ارائه دهد.

سایت عربستانی ایلاف نیز گزارش داد که روحانی امروز در میان مشارکت نمایندگان بیش از ۱۰۰ کشور خارجی سوگند یاد کرد و پیش بینی میشود که طی دو روز آینده رایزنی های خود را در خصوص کابینه جدید آغاز کند.

روزنامه الدستور نیز با پوشش سخنرانی روحانی به نقل از وی نوشت: ایران هرگز آغاز کننده نقض توافق هسته ای نخواهد بود اما در برابر اقدمات آمریکا در خصوص نقض آن بی تفاوت نخواهد بود.

رویترز گزارش داد: روحانی در آغاز دور دوم ریاست جمهوری خود ترامپ را (به نقض برجام) متهم کرد.

وی آمریکا را به تلاش برای از بین بردن توافق هسته ای میان تهران و قدرت های جهانی متهم کرد و گفت که این به معنای خودکشی سیاسی است.

روحانی گفت: عدم تعهد آمریکا به اجرای توافق هسته ای نشان داد که (واشنگتن) شریکی غیرقابل اطمینان برای جهان و حتی متحدین خود است.وی بر لزوم تلاش برای حفظ توافق در برابر سیاستهای خصمانه واشنگتن در برابر ایران تاکید کرد.

دویچه وله آلمان در گزارشی با اشاره به مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران نوشته است: گفتگو با غرب، دستاورد روحانی

دویچه وله با ارائه گزارشی تحلیلی از تاریخ ریاست جمهوری در ایران و نگاهی به کارنامه حسن روحانی در دور نخست ریاست جمهوری خود، رویکرد وی در روابط بین الملل و تلاش برای خروج ایران از انزوا را یکی از نقاط مثبت دولت وی ارزیابی می کند. به نوشته دویچه وله تلاش روحانی برای گفتگو با 1+5 منجر به برداشته شدن تحریم ها و رشد امید در دل جوانان ایرانی برای رسیدن به آینده اقتصادی بهتر شد.

کد خبر 4050731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha