۱۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۲۳

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: 

فرهنگ قرآنی در ایران حاکم است 

فرهنگ قرآنی در ایران حاکم است 

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: فرهنگ قرآنی در ایران حاکم است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره وزارت نیرو ویژه فرزندان همکار با تاکید بر اینکه باید در همه جای ایران فضای قرآنی حاکم شود، اظهار داشت: تاکنون قدم هایی در عرصه قرآنی برداشته ایم و امروز نمی توان ادعا کرد که در عرصه قرآنی وظایف خود را به خوبی انجام داده ایم.

وی تاکید کرد: باید به روح ملکوتی امام عظیم الشان درود بفرست که قرآن را از مهجوریت نجات داد، زیرا در زمان های گذشته مردم قرآن می خواندند، اما تنها در مراسم ختم و در قبرستان ها قرآن تلاوت می شد. 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اکنون فرهنگ قرآنی در کشور حاکم است، اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی ایران اکنون کودکان پنج ساله حافظ کل قرآن است و در عرصه قرآنی نونهالان در مجامع بین المللی برای کشور افتخار می آفریند و به صراحت می توان گفت در حال حاضر کشور ما پر از فضای معنویت است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به حضور جوانان در عرصه های قرآنی، ابراز داشت: در مراسم اعتکاف جوانان زیادی شرکت میکنند و این امر در زیر سایه فرهنگ و برکت قرآنی به وجود آمده است.

وی با اشاره به پیروزی جبهه حق علیه باطل، گفت: در جنگ ۳۳ روزه حزب الله لبنان با 14 نفر مقتدرانه با اسرائیل جنگید و پیروز شد و حزب الله با تعداد کمی از جنگجویان خود در مقابل اسراییل ایستادگی کرد و علت این امر رشد نهال فرهنگ قرآنی در دل جنگجویان لبنانی بود. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز موفقیت ها در داخل و خارج کشور به برکت قرآن است، خاطرنشان کرد: باید از بسترسازان فرهنگ قرآنی در کشور قدردانی کرد و در قبال قرآن وظایف سنگینی خود را ایفا کرد و تمام قدم هایمان در راستای عمل به فرموده های قرآنی باشد. 

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگسازی قرآنی در کشور، بیان داشت: به فرموده امام خامنه ای باید ۱۰ میلیون حافظ در کشور داشته باشیم و باید آمار درصد فعالان قرآنی فرزندان همکار وزارت نیرو را محاسبه کرد تا بدانیم که چند درصد این ۱۰ میلیون را این وزارتخانه به عهده دارد؟. 
وی تاکید کرد: باید تدبر و تفکر در قرآن داشته باشیم، زیرا تمام این عوامل مقدمه ای برای عمل به گفته های قرآن است، اگر معانی قرآن را بدانیم و عمل نکنیم هیچ سودی برایمان نخواهد داشت.   
امام جمعه تبریز از همراهی و پشتیبانی وزارتخانه و به خصوص شخص وزیر در گذشته واکنون در فرهنگسازی در زمینه قرآن تقدیر کرد.

کد خبر 4078183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha