۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۴۲

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم مطرح کرد؛

لزوم تسریع بانک‌های قم در ارائه تسهیلات رونق تولید

لزوم تسریع بانک‌های قم در ارائه تسهیلات رونق تولید

قم - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از بانک‌های استان قم خواست در ارائه تسهیلات رونق تولید تسریع کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ذاکری قبل از ظهر سه‌شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم که با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های ارتقای توان تولید ملی در کشور اظهار کرد: یکی از زیرشاخه‌های این موضوع تأمین تسهیلات برای تولید است.

وی با اشاره به عملکرد استان قم در سال جاری در زمینه ارائه تسهیلات رونق تولید افزود: ۲۲۷ واحد در سرمایه در گردش و سرمایه ثابت ثبت نام کردند که ۱۴۸ مورد توسط کمیته‌های تخصصی بررسی و ۱۱۲ مورد به بانک معرفی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که امسال دولت درست طراحی کرده نوسازی ماشین آلات است گفت: در این بخش ۳۵ واحد درخواست تسهیلات کردند که ۱۱ واحد به بانک معرفی شده‌اند.

وی افزود: چیزی که منتهی به پرداخت شده تنها چهار میلیارد تومان است که تا آخر هفته به ۳۰ میلیارد تومان می‌رسد.

ذاکری اظهار کرد: بانک ملت در عملکرد سال گذشته رتبه اول را گرفت اما امسال در راستای دستورالعملی که داده شد به بانک‌ها، سرپرستی بانک ملت در تهران بخش نامه دیگری را صادر کرد که مغایر با دستورالعمل دولت است.

وی با بیان اینکه عملکرد پروژه‌ای ستاد اقتصاد مقاومتی در سال گذشته موفق بوده است، گفت: امسال خواهشی که داریم این است که علاوه بر بسته‌های رونق تولید به صورت پروژه‌ای هم بررسی‌هایی داشته باشیم و موانع را رفع کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به آیین‌نامه‌های بانکی برای درج آمار تولید برای استفاده از تسهیلات اظهار کرد: تولیدکنندگان در این زمینه نگران یک سری از مشکلات مالیاتی هستند.

وی افزود: بانک‌ها می‌خواهند در تمام پروژه‌ها بازدید میدانی داشته باشند که البته با این موضوع مشکلی نداریم اما این پروسه مقداری زمان بر شده است.

همکاری مجموعه مالیاتی با تولیدکنندگان

سهراب امدادی فرد، مدیرکل امور مالیاتی استان قم در این جلسه با اشاره به سخنان مطرح شده درباره نگرانی مالیاتی تولیدکنندگان گفت: مسئله شفاف سازی فعالیت‌های اقتصادی در دستور کار نظام است و ترس از مسائل مالیاتی نباید مانع از شفاف سازی باشد.

وی افزود: مجموعه مالیاتی استان با صنعت و تولید همکاری خوبی دارد و در یک سال گذشته همینطور بوده است.

حمایت از شفاف‌سازی مالیاتی

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی هم در این زمینه اظهار کرد: زمینه شفاف سازی مالیاتی موضوعی است که مجلس خواسته و ما از این موضوع مورد حمایت ما است.

احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به تلاش نمایندگان استان قم برای افزایش نیافتن سهم قم در زمینه درآمدهای مالیاتی افزود: قرار این است که ۹ درصد مالیاتی که به قم اضافه شده در بخش تولید نباشد و این درصد به افزایش پایه مالیاتی است.

وی افزود: خواسته ما این است که کسانی که فرار مالیاتی دارند را معرفی کنند و از طرفی امور مالیاتی کسانی که خوش حساب هستند را تکریم کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما تمام تلاشمان این است که برای سال ۹۷ دیگر مالیات قم افزایش پیدا نکند چرا که کسبه و تولیدکنندگان قم دیگر توان افزایش مالیات را ندارند.

امیرآبادی ابراز داشت: بانک‌ها هم موظف هستند که کسانی که گردش مالی بالایی دارند را به امور مالیاتی اطلاع دهند تا از فرار مالیاتی جلوگیری شود.

کد خبر 4079366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha