۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۲۸

ویچیسلاو کاستیکوف:

موقعیت مسیحیت در اروپا در حال تضعیف است

موقعیت مسیحیت در اروپا در حال تضعیف است

نماینده اسبق روسیه در سریر مقدس در هفته‌نامه «استدلال و حقایق» نوشت: علی رغم اعتبار والای واتیکان، موقعیت مسیحیت در اروپا در حال تضعیف شدن است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ویچیسلاو کاستیکوف نماینده اسبق روسیه در سریر مقدس معتقد است که شدت روابط واتیکان و مسکو در نتیجه‌ی مجموعه اهداف و جریانات پیش آمده در دنیای کلیسا صورت گرفته است.

وی در مقاله‌ای که در هفته‌نامه «استدلال و حقایق» منتشر کرده است، می نویسد: علی رغم اعتبار والای واتیکان، موقعیت مسیحیت در اروپا در حال تضعیف شدن است: با وجود اینکه حدود دو میلیارد مسیحی در جهان وجود دارد (از این رقم یک میلیارد پیرو کاتولیک هستند)، کلیساها در حال خالی شدن و بسته شدن هستند، این در حالی است که  تاثیر و موجودیت اسلام (در حال حاضر یک و نیم میلیارد نفر) روز به روز در حال افزایش است.

علاوه بر این وی در این مقاله خاطر نشان شده است: بیانیه‌ی اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مبنی بر اینکه رای‌دهندگان و انتخاب‌کنندگان ترکیه‌ای که در آلمان هستند می‌بایست سیاستمدارانی را که موجبات آزار و اذیت مسلمانان در برلین را رقم میزنند را با عدم انتخاب این افراد و رای ندادن به آنها شکست دهند، تاثیرقابل توجهی در اذهان در اروپا گذاشته است.
نویسنده مقاله بر این باور است که جامعه مسلمان ترکیه عامل مهم تعیین کننده زندگی سیاسی و مذهبی در آلمان می‌باشد و خانواده‌های مسلمان ساکن در اروپا نسبت به اروپایی‌ها به مسئله افزایش تعداد فرزند و جمعیت توجه بیشتری دارند. 

وی اظهار داشت: این در حالی است که در مرکز شرایط تغییر یافته در جهان، در روابط بین کاتولیک‌ها و پراواسلاو در کل و به ویژه بین مسکو و واتیکان اختلاف نظر و تضادی مطرح نیست، بلکه مسائل حفظ فضای عمومی مسیحیت مد نظر است.

کد خبر 4090527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha