۳۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۵۷

امام جمعه ساوه:

امر به معروف و نهی از منکر باید در نظام اداری کشور پیاده سازی شود

امر به معروف و نهی از منکر باید در نظام اداری کشور پیاده سازی شود

ساوه- امام جمعه ساوه گفت: اجرا و پیاده سازی امر به معروف و نهی از منکر در نظام اداری کشور ضروری است و نباید تصور کنیم این فریضه و قانون فقط در خیابان ها باید اجرا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز عبادی سیاسی روز جمعه در مصلای شهر ساوه اظهار داشت:  امام حسین(ع) خامس آل عبا و نجاتبخش اسلام بود و با زنده نگه داشتن نهضت حسینی و اقامه عزا در محرم و صفر است که حیات اسلام تجدید می شود، بنابراین از این فرصت های عزاداری باید بیشترین بهره را در شناخت امام حسین (ع) و نهضت بزرگ او برد.

وی افزود: امام حسین (ع) طبق آیه مباهله سند حقانیت اسلام و براساس آیه «هل اتی» الگوی ایثار، انفاق و فداکاری است.

امام جمعه ساوه بیان کرد: امام حسین(ع) الگوی صلح و مذاکره نیست، بلکه الگوی مبارزه و مقاومت در برابر دشمنان دین است و نهضتی را که از مدینه آغاز کرد سند این مقاومت است.

حسینی خاطرنشان ساخت: یکی از اهداف مهم امام حسین(ع) مبارزه با نظام ظلم و ستم و احیای اسلام سیاسی بود، دینی که زنده به حسین(ع) و حسین مبلغ آن است سیاسی است.

وی تصریح کرد: ایشان در همان ابتدای خروج از مدینه و آغاز نهضت عاشورا فرمود؛ با حاکمیت بنی امیه باید فاتحه اسلام را خواند و با رهبری مفسدانی مانند یزید باید با اسلام وداع کرد.

امام جمعه ساوه عنوان کرد: یکی دیگر از اهداف مهم امام حسین(ع) اصلاح در امت اسلامی بود، انحرافات بزرگی که متاسفانه پس از ارتحال رسول خدا(ص) به وجود آمد و سبک زندگی مسلمانان را تغییر داد می بایست اصلاح می شد. امام حسین(ع) یک اصلاح طلب واقعی، علوی و نبوی بود و معیار اصلاح طلبی واقعی دعوت به دین و بندگی خدا است.

حسینی ادامه داد: در زمان قیام عاشورا سبک زندگی مردم آنگونه که اسلام تعریف کرده نبود، ارزش ها و ضدارزش ها جابجا شده و شهوت گرایی، پول پرستی، جاه طلبی، عیاشی، بی بند و باری و حاکمیت سفلگان و انزوای شایستگان باید اصلاح شد.

وی توضیح داد: راه حل این موضوع امر به معروف و نهی از منکر بود، همانطور که امام حسین(ع) در وصیت نامه خود خطاب به برادرش محمد بن حنیفه فرمود مهمترین معروف، تاسیس حکومت اسلامی و بدترین منکر و گناه کبیره، تضعیف نظام و حکومت اسلامی است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: علاوه بر نماز و حجاب و روزه، عدالت و شایسته سالاری نیز عمل به معروف است، همانطور که علاوه بر بی حجابی و بی نمازی، پرداخت نکردن حقوق کارگران، پارتی بازی، رشوه گیری و اختلاس از بیت المال هم منکرات بزرگی است.

حسینی گفت: امر به معروف و نهی از منکر فقط مخصوص خیابان ها نیست، بلکه در ادارات دولتی و کارخانجات و سازمان ها هم باید اجرا شود، سوال من این است که چرا قانون جامع امر به معروف و نهی از منکر اجرا نمی شود؟ امروز درمان بسیاری از دردهای اجتماعی جامعه امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه ساوه همچنین در رابطه با هفته دفاع مقدس گفت: هشت سال دفاع مقدس به تبعیت از سیدالشهدا(ع) و در مسیر حق جویی و مقابله با ظلم بود، ما ملت جنگ طلبی نبوده و نیستیم و جنگ بر ما تحمیل شد.

وی افزود: همه دشمنان علیه ما با هم متحد شده بودند، اما ما پیروز شدیم چراکه بر حق بویم و با توکل به خدا و توسل به اهل بیت(ع) و همچنین با همدلی و وحدت از کشور و ارزش هایمان دفاع کردیم.

حسینی تصریح کرد: در این مسیر هرجا که تفرقه ظاهر شد شکست خوردیم همانند موضوع «فاو»، با اتحاد فاو را فتح کردیم و با اختلاف آن را از دست دادیم، بنابراین اتحاد و انسجام اهمیت ویژه ای دارد.

امام جمعه ساوه خاطرنشان ساخت: امروز متاسفانه برخی مدعیان اتحاد، بذر نفاق و تفرقه می پراکنند، ما همه پیرو امام راحل و رهبری بودیم و به فرمان او لبیک گفتیم و هم اکنون نیز باید بر آن عهد بمانیم و اتحاد و همدلی را نسل به نسل منتقل کنیم.

کد خبر 4094435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha