۴ مهر ۱۳۹۶، ۲۱:۵۴

در دیدار وزیر نفت با نماینده ویژه رئیس جمهوری فیلیپین بررسی شد؛

تامین خوراک پالایشگاه فیلیپین و سرمایه گذاری در پتروشیمی ایران

تامین خوراک پالایشگاه فیلیپین و سرمایه گذاری در پتروشیمی ایران

وزیر نفت با ژوزه دونشیا، نماینده ویژه رئیس جمهوری فیلیپین درباره گسترش همکاری میان ۲ کشور در بخش انرژی گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت؛ تامین خوراک برای پالایشگاه فیلیپین و علاقه‌مندی فیلیپین برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران دو محور اصلی مورد مذاکره بیژن زنگنه، وزیر نفت با ژوزه دونشیا، نماینده ویژه رئیس جمهوری فیلیپین در ساختمان مرکزی وزارت نفت بود.

فیلیپین کشوری آسیایی است که در جنوب شرقی آسیا و در غرب اقیانوس آرام و بین دریای جنوبی چین و دریای فیلیپین و در شرق کشور ویتنام، قرار گرفته است.

پدرو آگینو، مدیرعامل شرکت ملی نفت فیلیپین اردیبهشت ماه امسال از مذاکرات با ایران برای خرید ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار بشکه نفت در روز خبر داد و گفته بود: تأییدیه احداث پالایشگاهی ۴۰۰ هزار بشکه ای را در فیلیپین گرفته‎ایم و به دنبال آن هستیم بخش عمده خوراک آنرا از ایران تأمین کنیم.

وی تصریح کرده بود: احداث پالایشگاهی با ظرفیت پالایشی ۴۰۰ هزار بشکه نفت در روز در برنامه شرکت ملی نفت فیلیپین قرار دارد و از ریاست جمهوری فیلیپین تأییدیه‌های لازم جهت احداث این پالایشگاه در منطقه مینداوو فیلیپین گرفته شده است.

آگینو با بیان این که پالایشگاه جدید فیلیپین به گونه ای ساخته می شود که قابلیت انعطاف پذیری نسبت به تخصیص نفت سبک و سنگین را برای خوراک داشته باشد، گفته بود: در حال حاضر در مرحله انتخاب زمین برای احداث این پالایشگاه هستیم و در مرحله بعدی وارد فاز کارهای ساختمانی می‌شویم.

کد خبر 4098826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha