۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۹:۴۹

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد:

دریافت مالیات از شرکت‌های طرف قرارداد آستان قدس و امامزادگان

دریافت مالیات از شرکت‌های طرف قرارداد آستان قدس و امامزادگان

کرج - نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی به دریافت ۱۶ هزار میلیارد تومان مالیات از شرکت‌های طرف قرارداد آستان قدس رضوی و امامزادگان اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد کولیوند در نشست صمیمانه با اهالی فرهنگ و هنر استان البرز که عصر دوشنبه در سالن جلسات اداره ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه البرز از ظرفیت‌های ویژه‌ای در بخش فرهنگ و هنر برخوردار است، اظهار کرد: بسیاری از بخش‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی از نابسامانی مالی و تبعیض‌گونه رنج می‌برند.

وی با تأکید بر اینکه تعیین اهداف کوتاه‌مدت و میان‌مدت برای برون‌رفت از مشکلات الزامی است، افزود: پشتیبانی معنوی و اداری از انجمن‌های علمی و هنری از وظایف ما محسوب می‌شود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروزه بسیاری از مشکلات مطرح‌شده توسط فعالان بخش فرهنگ و هنر به اتفاقات تاریخی بازمی‌گردد که  تحمیل جنگ به کشور ازجمله این موارد است.

میزان مهاجرت در استان البرز ۳.۶ درصد است

کولیوند با اشاره به اینکه دشمنان برای شناخت انقلاب مدت‌زمان هشت سال کشور را درگیر جنگ‌ فیزیکی کرد، گفت: بعد از مطالعه دقیق انقلاب بر مسائلی چون مواد مخدر، فساد، فحشا و بی‌هویتی دینی مانور داده و فعالیت کردند.

وی با اعلام اینکه از بخش آسیب‌های اجتماعی غافل نشده‌ایم اما سرعت رفتن به سمت شهرنشینی و کاهش جمعیت روستایی بستر بروز این مشکلات را بیشتر کرده است، گفت: ۹۲ درصد جمعیت البرز شهرنشین هستند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دوره قبل فعالیت مجلس شورای اسلامی، زندان شهید کچویی به پادگان نظامی تبدیل شد، افزود: ۷۰ درصد زندانیان البرز از دیگر استان‌های کشور هستند.

کولیوند میزان مهاجرت در استان البرز را حدود ۳.۶ درصد اعلام کرد و گفت: بایستی هر چه زودتر طرح جامع شهری در البرز ازجمله کلان‌شهر کرج تدوین شود.

حوزه فرهنگ و هنر نیازمند درآمد پایدار است

وی گفت: باید در بحث هنر و مجموعه ارشاد اقدامات اساسی و ویژه‌ای صورت گیرد، قول می‌دهیم در بحث بودجه‌ برای بخش فرهنگ و هنر مساعدت لازم را بیش‌ازپیش داشته باشیم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در بخش فرهنگ، هنر و ورزش در کشور و نبود بستر لازم برای این دسته از فعالیت‌ها، تصریح کرد: اشکالات ساختاری این حوزه‌ها باید با جدیت هر چه تمام‌تر برطرف شود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمایندگان باید منابع جدیدی را برای دولت خلق کنند و تنها به فکر اخذ اعتبار برای استان خود نباشد.

کولیوند در بخش دیگری با بیان اینکه در سال ۹۴ حرکت جدی ملی در خصوص مالیات شرکت‌های طرف قرارداد با آستان قدس رضوی صورت گرفت، گفت: ۱۶ هزار میلیارد تومان میزان مالیات کسب‌شده از شرکت‌های طرف قرارداد با آستان قدس رضوی بود؛ از مالیات‌های ارزش‌افزوده سه درصد به شهرداری و  یک درصد به بیمه سلامت اختصاص پیدا کرد.

وی با تأکید بر اینکه بودجه فرهنگ و هنر باید به آب کُر متصل شود، این مهم بایستی در بخش بیمه‌ها نیز موردتوجه قرار گیرد، ادامه داد: باید درآمدی پایدار برای بخش فرهنگ و هنر در نظر بگیریم، به‌هیچ‌عنوان دنبال بازی سیاسی در فرهنگ، ورزش و بخش بهداشت و درمان نیستیم.

کد خبر 4116110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha