۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۲۰:۲۶

دومین کنگره شهدای دانشجوی قم برگزار شد

دومین کنگره شهدای دانشجوی قم برگزار شد

قم - دومین کنگره شهدای دانشجوی استان قم با حضور سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران و جمعی از دانشجویان و بسیجیان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین کنگره شهدای دانشجوی استان قم، غروب دوشنبه با حضور شخصیت‎های ملی و استانی و با حضور خانواده‎های معزز دانشجوی استان قم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد استان قم برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این مراسم گفت: مقام معظم رهبری بیان کردند که زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و در همین راستا یکی از سیاست‎های فرهنگی دانشگاه آزاد قم در همین راستا گام بر می‎دارد.

محمدرضا یوسفی افزود: دانشجویان باید با ارزش‌های دفاع مقدس آشنا شوند؛ دبیرخانه دائمی کنگره دانشجویی استان قم در این دانشگاه ایجاد شد و برنامه‌های متعددی را به شکل مستمر پیگیری می‎کند.

وی گفت: این کنگره نمونه‎ای از فعالیت‎های دانشگاه در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است؛ با این استقبال خوبی که از برنامه‎های مرتبط به فرهنگ ایثار و شهادت به عمل آمده است قطعا در آینده برنامه‎های قوی‌تری را به معرض اجرا در خواهیم آورد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تقدیر از سپاه استان و مراجع عظام تقلید تصریح کرد: راهنمایی‌های مراجع عظام تقلید چراغ راه ما برای فعالیت‌های گسرده علمی و فرهنگی بود.

این مراسم که با حضور سردار حاجی زاده فرمانده هوا وفضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه قم، مسئولان استان و شهر قم و همچنین تنی چند از فرماندهان نظامی و انتظامی استان قم و دانشجویان بسیجی استان قم حضور داشتند.

در این مراسم پس از سخنرانی سردار حاجی زاده  از مقام شامخ سه تن از شهدای برجسته استان قم و همچنین شهدای مدافع حرم تجلیل شد.

یکی از بخش‎های ویژه این مراسم برگزاری مراسم وداع با دو پیکر شهید گمنام دفاع مقدس بود که در این مراسم حضور پیدا کرده و جمع دانشجویان بسیجی را معطر به یاد شهیدان کرد.

گفتنی است در این مراسم از ۲۰ خانواده شهید دانشجوی استان که بسیاری از آنها از شهدای مدافع حرم بودند نیز تجلیل شد.

کد خبر 4116179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha