۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۰۰

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه:

معارف دین باید در فضای مجازی ارائه شود

معارف دین باید در فضای مجازی ارائه شود

قم - معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه گفت: باید از ظرفیت فضای مجازی برای آموزش‌های دینی استفاده کرد زیرا اگر ما مطالب حق را منتشر نکنیم ضرر آن را متحمل خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا بی‌نیاز در اولین کنفرانس بین‌المللی ظرفیت شناسی و تأثیرگذاری فضای مجازی در ارتقای آموزش‌های دینی که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم در حال برگزاری است، اظهار داشت: پیام دین باید به سراسر جهان برسد و ما در عصر حاضر نباید دیگران را برای متدین شدن اجبار کنیم بلکه وظیفه داریم معارف را صحیح به دست آنان برسانیم.

وی ادامه داد: فضای مجازی این ظرفیت را به خوبی دارد و باید برای آموزش‌های معارف دینی در این فضا برنامه داشته باشیم زیرا اگر ما مطالب حق را که موجب سعادت بشر است منتشر نکنیم دشمنان این فضا را از مطالب باطل پر خواهند کرد که وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه با تأکید بر اینکه باید تلاش زیادی در زمینه آموزش‌های دینی در فضای مجازی داشته باشیم، عنوان کرد: فضای مجازی در تحولات جهان بسیار نقش دارد و می‌توان گفت بسیاری از مشکلات سوریه در همین فضا رقم خورد و سپس به اجرا درآمد.

وی ابراز داشت: اگر نخواهیم حضور علمی و معرفتی در فضای مجازی داشته باشیم دشمنان از طریق ناصحیح در این فضا خواهند بود و ضرر آن را بشر متحمل خواهد شد.

حجت الاسلام بی‌نیاز تصریح کرد: درست است که هیچ چیزی جای منبر و جلسات حضوری را نمی‌گیرد اما باید این واقعیت که بیشترین مخاطب در فضای مجازی است را پذیرفت و برای حضور موثر در این فضا برنامه داشته باشیم.

کد خبر 4118861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha