۱۴ آبان ۱۳۹۶، ۲۳:۱۰

روایت آیت‌الله خاتمی از پیام‌های اربعین-۱۱

مؤمنان در برابر دشمن نفوذناپذیرند/شعار مرگ بر آمریکا خشم مقدس است

مؤمنان در برابر دشمن نفوذناپذیرند/شعار مرگ بر آمریکا خشم مقدس است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مومنین در برابر هم مهربانند و در برابر دشمنان نفوذ ناپذیرند، گفت: شعار «مرگ بر آمریکا» تجلی خشم مقدس است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد خاتمی در سلسله مباحثی با تشریح پیام‌ها و آثار زیارت اربعین به برخی روایات و احادیث در این زمینه اشاره کرد. تاکنون ۱۰ بخش این مباحث منتشرشده است که یازدهمین مبحث را باهم می‌خوانیم.

آیت‌الله سید احمد خاتمی در سخنانی اظهار کرد: مفهوم سلام و لعن در زیارت عاشورا این معنا را می‌رساند که زائر اباعبدالله الحسین(ع) دلش باید کانون محبت اولیای خدا و نفرت دشمنان خدا باشد.

وی افزود: معنا و مفهوم بیشتر زیارات این است مسلمانی باشیم که اباعبدالله الحسین (ع) و قرآن می‌پسندد و در سوره آل‌عمران ذکرشده که مؤمنین خداپسند در برابر هم مهربان‌اند و در برابر دشمنان نفوذناپذیرند.

آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: زیارات مختلف ازجمله زیارت اربعین، عاشورا و وارث این را به ما می‌آموزد که باید هم مِهر مقدس و هم خشم مقدس را در دل داشته باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه تجلی خشم مقدس را شعار مرگ بر آمریکا دانست و گفت: شمر، یزید و معاویه زمان همین‌ها هستند و این شعار ریشه در معارف دارد ریشه‌ای که برگرفته از همین زیارات و قرآن کریم است.

وی تأکید کرد: این شعار یک شعار معمولی نیست بلکه مقدس است و نفرت از این‌ها باید در دل‌وجان انسان مملو باشد.

آیت‌الله خاتمی در ادامه داد: اگر توجه کنیم هر جنایتی که در دنیا اتفاق می‌افتد دست آمریکا در میان است اگر شمر زمان هم بود همین‌گونه می‌شد.

کد خبر 4135875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha