۱۵ آبان ۱۳۹۶، ۲۳:۰۹

روایت آیت‌الله خاتمی از پیام‌های اربعین-۱۲

۵ ویژگی همراهان امام حسین(ع)/یاران سیدالشهدا خستگی‌ناپذیرند

۵ ویژگی همراهان امام حسین(ع)/یاران سیدالشهدا خستگی‌ناپذیرند

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تشریح ویژگی‌های اردونشینان اردوگاه امام حسین(ع) گفت: خستگی‌ناپذیری در برابر دشمن ازجمله ویژگی‌های این افراد است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد خاتمی در سلسله مباحثی با تشریح پیام‌ها و آثار زیارت اربعین به برخی روایات و احادیث در این زمینه اشاره کرد. تاکنون ۱۱ بخش این مباحث منتشرشده است که دوازدهمین مبحث را باهم می‌خوانیم.

آیت‌الله سید احمد خاتمی در سخنانی ضمن شرح فرازهایی از زیارت اربعین اظهار داشت: نهضتت عاشورا یک جریان حق در طول تاریخ تا ظهور بقیه‌الله(عج) است، و ما در زیارت اربعین اذعان می‌کنیم که ای حسین(ع) من اردونشین اردوگاه شما هستم، خود را در این اردوگاه می‌دانم.

ویژگی‌های اردونشینان اردوگاه اباعبدالله(ع)

وی ضمن برشمردن ویژگی‌های اردونشینان اردوگاه اباعبدالله(ع) گفت: نخستین ویژگی اردونشینان اردوگاه امام حسین(ع) این است که موضع دارند و موضع حق دارند و پای موضع حقشان ایستاده‌اند و حاضرند هزینه بپردازند؛ یاران اباعبدالله این چنین بودند، حق را شناختند و از جانشان مایه گذاشتند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دومین ویژگی افراد این اردوگاه، این است که اسوه پاکی و ارزش‌های اخلاقی هستند، تصریح کرد: این افراد چه در عرصه فردی چه در عرصه اجتماعی آن‌چنان عمل می‌کنند که زینت سیدالشهدا(ع) هستند و سیدالشهدا(ع) به یاران این‌چنینی می‌بالد.

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر اینکه اردونشینان اردوگاه ابی‌عبدالله(ع) بهترین اخلاق و رفتار را در اربعین با زائران و هم‌سفران و دولت میزبان دارند، وقتی زائران کوی عشق چنین عمل می‌کنند، سالار شهیدان به آن‌ها می‌بالد، افزود: سومین ویژگی یاران امام حسین(ع) خستگی‌ناپذیری آنان است، دشمن را خسته می‌کنند اما خودشان خسته نمی‌شوند.

وی ادامه داد: شخصی به امام باقر(ع) گفت: دوستتان دارم، امام خطاب به او فرمود: آماده هزینه دادن باش؛ دین‌مداری در طول تاریخ هزینه داشته است؛ اینکه کسی دین داشته باشد و هزینه در مقابلش ندهد نوعی تناقض است.

خستگی‌ناپذیری در برابر دشمن مسئله بسیار مهمی است

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نقش «صبر» به «ایمان» نقش «سر» به «تن» است، این تن با سر است که فرماندهی می‌شود، دین اگر سر نداشته باشد یک کالبد بی‌روح است، تصریح کرد: حضرت عباس برای دینش دست راست، دست چپ و چشمش را داد.

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر خستگی‌ناپذیری در برابر دشمن مسئله بسیار مهمی است، افزود: دشمنان گاه می‌خواهند ملت ایران را خسته ببینند ولی ملت ایران خستگی‌ناپذیر است؛ بیش از دو میلیون نفر در اردوگاه حسین(ع) شرکت کرده‌اند تا بگویند حسین جان ما از آرمانت حمایت می‌کنیم؛ ما پای فداکاری به میان بیاید مانند شهید حججی به مسلخ عشق می‌رویم.

وی با اشاره به اینکه اگر دشمن بخواهد نظر سوئی به این کشور داشته باشد این عاشورایی‌هایی در میدان هستند و به تعبیر امام(ره)، دندان‌های دشمن را در دهانش خرد می‌کنند، اظهار داشت: چهارمین ویژگی اردونشینان اردوگاه امام حسین(ع) «بصیرت» است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه «ولایتمداری» پنجمین ویژگی اردونشینان اردوی سالار شهیدان است، اردوگاهی که کودک یازده‌ساله‌اش می‌گوید من ولایتمدارم، پیرمرد ۷۵ ساله‌اش «مسلم بن عوسجه» در آخرین لحظات عمرش دیگر رمق حرف نزدن ندارد و به دوستش سفارش می‌کند حسین را تنها نگذار، تصریح کرد: ان شاء الله سیل عظیم عاشقان اربعین حسینی این ویژگی را خواهند داشت و اردونشین اردوگاه ابی‌عبدالله هستند.

کد خبر 4136987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha