۱۷ دی ۱۳۹۶، ۲۱:۱۱

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم:

آینده‌نگری و دوراندیشی از ویژگی‌های بارز شهدا است

آینده‌نگری و دوراندیشی از ویژگی‌های بارز شهدا است

قم - رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، آینده‌نگری و دوراندیشی را از ویژگی‌های بارز شهدا دانست و گفت: شهدا باطن اعمال را مشاهده می‌کنند و از باطن اعمال آگاهی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد عابدی غروب یکشنبه در هشتمین برنامه کنگره هزار روحانی شهید استان قم که با عنوان «حماسه سازان همیشه جاوید روحانیون» در جامعه الزهرا(س) قم برگزار شد، با بیان اینکه روایات و آیات بسیار زیادی در مورد جایگاه شهدا وجود دارد، اظهار کرد: شهدا افرادی دوراندیش، آینده‌نگر و با بصیرت هستند.

وی با بیان اینکه آینده نگری یکی از ویژگی‌های شهدا است، افزود: نمونه بارز آینده نگری شهدا در واقعه عاشورا نمایان است، زمانی‌که امام حسین(ع) در شب عاشورا تمام اصحاب خود را جمع کردند و آینده را برای آن‌ها تبین کردند و سپس به آن‌ها اجازه دادند که هر مسیری را که می‌خواهند انتخاب کنند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: علامه مجلسی‌ها  با علم خود می‌توانستند انقلاب صنعتی در جامعه ایجاد کنند، ولی چون باطن عالم را نگاه می‌کردند چنین کاری نکردند، اما افرادی که با علم خود فضای مجازی را به وجود آورده‌اند، باطن عالم را نمی‌دیدند به همین دلیل با علم خود مشکلات زیادی برای جوامع ایجاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: بسیاری‌ از انسان‌ها تنها ظاهر اعمال را می‌بینند در حالی که شهدا باطن اعمال را مشاهده می‌کنند و از باطن اعمال آگاهی دارند.

حجت الاسلام عابدی تصریح کرد: انسان‌های ظاهر بین و کسانی که فقط به فکر مادیات هستند، دنیا را به درستی نشناخته‌اند و جایگاه ملکوتی و عرفانی شهادت را درک نکرده‌اند ولی افرادی که بر اساس دستور الهی عمل می‌کنند از باطن اعمال اطلاع دارند و به همین دلیل در مسیر شهادت حرکت می‌کنند.

وی در ادامه به بیان روایتی از پیامبر(ص) پرداخت و گفت: حضرت محمد(ص) می‌فرمایند هرچیزی باطنی دارد و آن چیزی که مردم و انسان‌های عادی مشاهده می‌کنند، ظاهر و سایه است و تنها افراد مومن می‌توانند باطن و حقیقت آن‌ را درک کنند.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان اینکه افراد با ایمان به آینده کارهای خود می‌اندیشند، اظهار کرد: شهدا نیز مانند افراد با ایمان به آینده اعمال خود توجه دارند و به همین دلیل از همه متعلقات دنیوی روی برمی‌گردانند و در راه اسلام و انقلاب جان خود را فدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه حمایت از مستضعفین و مظلومان از شاخصه‌های جمهوری اسلامی ایران است، افزود: متأسفانه در روزهای اخیر مشکلاتی در کشور به وجود آمد که این مشکلات موجب ناراحتی بسیاری از مسلمانان شد چرا که آن‌ها انقلاب اسلامی ایران را حامی مظلومان و مستضعفین می‌دانند؛ همچنین مردم برخی از کشورهای اسلامی برای دفاع از انقلاب اسلامی ایران، به راهپیمایی پرداختند اما متأسفانه در رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران به این مسئله پرداخته نشد.

کد خبر 4193687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha