۲۲ دی ۱۳۸۵، ۱۱:۲۵

برگزیدگان دومین جشنواره فیلم پلیس معرفی شدند

برگزیدگان دومین جشنواره فیلم پلیس معرفی شدند

دومین جشنواره فیلم پلیس شب گذشته با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی٬ فرمانده و معاونان نیروی انتظامی٬ معاون سینمایی وزیر ارشاد، اعضا هیئت‌های انتخاب و داوری، هنرمندان تلویزیون و سینما و جمع کثیری از علاقمندان در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدای این مراسم که با یک ساعت تاخیر آغاز شد، ناصر شفق دبیر دومین جشنواره فیلم پلیس گزارشی از روند برگزاری جشنواره ارائه کرد و گفت: "ما خوشبختانه امسال نسبت به دو سال پیش و دوره اول جشنواره فیلم پلیس با استقبال بسیار گسترده مخاطبان و فیلمسازان رو به رو شدیم."

وی ادامه داد: "در این دوره از جشنواره بیش از ۱۱۰۰ اثر هنری آفریده شد که 26 فیلم به بخش مسابقه٬ در بخش ۱۱۰ ثانیه ای از 308 اثر ارسالی ۱۲۹ فیلم به بخش مسابقه و در 205 اثر مستند و داستانی 75 اثر به بخش مسابقه راه یافتند. البته در بخش جدید فیلمنامه نویسی آثار زیادی به دست ما رسید که از بین آنها تعداد زیادی  به مرحله تولید می رسد."

دبیر جشنواره درباره برگزاری بخش های دیگر جشنواره افزود: "ما در بخش مسابقه سینمای ایران چشم اندازی نیز به بخش سینمای پلیسی کشورهای اسلامی و آلمان داشتیم که با استقبال رو به رو شد. برگزاری کارگاههای آموزشی نیز از دیگر برنامه های این جشنواره بود. برگزاری جشنواره در 16 استان و 64 شهر مرزی ایران از جمله دیگر برنامه ها بود که با استقبال بیش از 450 هزار نفر رو به رو شد."

در ادامه برنامه، دکتر احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی درباره لزوم برگزاری جشنواره پلیس گفت: "هدف از تشکیل نیروی انتظامی استقرار نظم عمومی و نگهداری و پاسداری از انقلاب اسلامی و این مرز و بوم است. حضور سینما و تلویزیون در سال های اخیر خصوصا پس از تاسیس ناجی هنر و جشنواره پلیس موجب شد نیروی انتظامی در مسیری صحیح تر در جلب توجه عموم قدم بردارد. وجود این رسانه ها ما را در رفع کاستی ها و کمبودها کمک می کند."

وی در ادامه افزود: "برگزاری نخستین جشنواه فیلم پلیس در سال 83 با پیگیری های مداوم و برگزاری موفقتر آن باعث شد راه رسیدن به این اهداف هموارتر شود. با بررسی هر دو سال یکبار آثار تولیدی پلیسی می توان به سمت افقی مطلوبتر رفت. خلق آثار جذاب در این مسیر می تواند موفقتر عمل کند."

پس از صحبت‌های رئیس مجلس، برگزیدگان چند بخش با حضور دکتر حداد عادل، عزت اله انتظامی، دکتر احمدی مقدم و ناصر شفق جوایز خود را دریافت کردند و سایر برگزیدگان پس از خداحافظی رئیس مجلس معرفی شدند.

* بخش سینمایی ویدئویی

مصطفی رستگاری برای فیلمنامه "ما هنوز زنده ایم" برنده تندیس بهترین فیلمنامه نویس٬ لوح تقدیر و ۲۰ سکه بهار آزادی شد. اسماعیل فلاحپور نیز برای همین فیلم به عنوان بهترین کارگردان برنده تندیس٬ لوح تقدیر و ۲۰ سکه شد. جایزه بخش ویژه سینمایی ویدوئی به پریسا عشقی برای تهیه کنندگی "کابوس" به همراه تندیس٬ لوح تقدیر و ۱۰ سکه بهار آزادی محصول شبکه دوم سیما اهدا شد.

* بخش فیلم‌های سینمایی

دیپلم افتخار و لوح تقدیر جشنواره با 55 نیم سکه بهار آزادی به اصغر آریانخواه برای فیلمنامه فیلم سینمایی "عروسک فرنگی" اهدا شد. علیرضا معتمدی دیپلم افتخار و لوح تقدیر جشنواره با 55 نیم سکه برای فیلمنامه فیلم "صحنه جرم ورود ممنوع" دریافت کرد. لوح تقدیر و تندیس جشنواره به همراه 110 نیم سکه به سعید سهیلی به عنوان بهترین کارگردان برای فیلم "چهار انگشتی" تقدیم شد.

* بخش نگاه ویژه

صادق کامیار به خاطر فیلم سینمایی "زیارت" جایزه بهترین کارگردانی را به همراه تندیس٬ لوح و 15 سکه بهار آزادی دریافت کرد. به جمشید هاشم پور برای بازی در فیلم سینمایی "فرود در غربت" جایزه بهترین نقش پلیس را به همراه لوح٬ تندیس و 15 عدد سکه اهدا شد. جایزه بهترین تهیه کنندگی شامل تندیس٬ لوح و 15 سکه بهار آزادی به محمد خزایی برای تهیه کنندگی فیلم سینمایی "احضارشدگان" محصول ناجی هنر تقدیم شد.

* بخش فیلمنامه کوتاه

جایزه فیلمنامه برگزیده این بخش به اکبر محمود شریعت به همراه تندیس و لوح و ۱۱ سکه برای فیلم "شب سرباز" تعلق گرفت. جایزه دومین فیلمنامه برگزیده به سمانه سلطانی اسکویی به همراه لوح و هشت سکه بهار آزادی برای فیلم "بدون شرح" اهدا شد. لوح تقدیر به همراه شش سکه به جواد مزدآبادی برای نویسندگی فیلمنامه "ساعت انتقام" تعلق گرفت. رحیم بایزیدی برای نویسندگی فیلمنامه کوتاه "من سرگرد ملکی هستم" لوح تقدیر و سه سکه بهار آزادی دریافت کرد. احمد کشمیری برای نویسندگی فیلمنامه کوتاه "چهارراه" لوح تقدیر و دو سکه بهار آزادی دریافت کرد.

* بخش فیلمنامه سینمایی ویدئویی

آزاده فردی پور جایزه بهترین فیلمنامه را برای نگارش فیلمنامه "همسفران" به همراه تندیس٬ لوح و ۱۱۰ عدد نیم سکه از آن خود کرد. داود امیریان برای نویسندگی فیلمنامه "هتل ناجا" لوح تقدیر به همراه ۲۰ سکه دریافت کرد. اسماعیل میهن دوست برای نویسندگی فیلمنامه "برخورد خیلی نزدیک" لوح و ۲۰ سکه دریافت کرد. همچنین پریچهر سهیلی برای نویسندگی فیلمنامه "بابا نوئل" لوح و ۲۰ سکه را از آن خود کرد.

* بخش ۱۱۰ ثانیه ای

کاوه سجادی حسینی به عنوان بهترین کارگردان فیلم "می شه حرف نزنی" تندیس و لوح جشنواره به همراه 25 سکه را از آن خود کرد. نیما امیری لوح تقدیر به همراه ۲۰ سکه برای بهترین کارگردانی فیلم "من نمی خواهم هیتلر باشم" را دریافت کرد. لوح تقدیر جشنواره به همراه 15 سکه به مهدی طالبانی برای کارگردانی فیلم "روی دیوار بنویس" اهدا شد. بنیامین اثباتی لوح تقدیر به همراه ۱۰ سکه به خاطر بهترین کارگردانی فیلم "امیرعلی" دریافت کرد. فرزانه فرشاد به خاطر کارگردانی فیلم "یک نفر مثل ما" لوح تقدیر به همراه پنج سکه را از آن خود کرد.

سیمین طهماسبی برای کارگردانی فیلم "شمارش معکوس" لوح تقدیر به همراه پنج سکه دریافت کرد. مهرشاد دهستانی برای کارگردانی فیلم "مسافران" لوح تقدیر به همراه پنج سکه بهار آزادی دریافت کرد. مهدی پریزار به خاطر کارگردانی فیلم "راه" لوح تقدیر و پنج سکه بهار آزادی را از آن خود کرد. محمد پازوکی برای کارگردانی فیلم "بالابر" لوح تقدیر به همراه پنج سکه دریافت کرد. همچنین جایزه آخرین برگزیده این بخش شامل لوح تقدیر و پنج سکه بهار آزادی به ارد پیکانفر برای فیلم "پلیس راه" تعلق گرفت.

* بخش پویانمایی

هیئت داوران در این بخش فیلمی را به عنوان بهترین اثر انتخاب نکردند. ارد پیکانفر به خاطر ساخت پویانمایی "پلیس بزرگراه" لوح تقدیر و سه سکه بهار آزادی دریافت کرد. ابراهیم ساکتی در این بخش برای ساخت پویانمایی "آلودگی صوتی" لوح تقدیر و سه سکه بهار آزادی را از آن خود کرد. فاطمه یثربی به خاطر ساخت پویانمایی "سه" لوح تقدیر و دو سکه بهار آزادی را از آن خود کرد.

* بخش جوایز راهنمایی و رانندگی ناجا به فیلم های ۱۱۰ ثانیه ای

جایزه ویژه این بخش با موضوع ترافیک شامل لوح تقدیر و پنج سکه بهار آزادی به مریم فخیمی برای کارگردانی فیلم "ترافیک از لنز من" رسید. جایزه ویژه این بخش با موضوع ترافیک شامل لوح تقدیر و پنج سکه بهار آزادی به احمد بهرامی برای "عبور" اهدا شد. جایزه ویژه این بخش با موضوع ترافیک شامل لوح تقدیر و پنج سکه بهار آزادی به آرش سجادی حسینی برای کارگردانی فیلم "دیدن و ندیدن" رسید.

* بخش خدمتگزار نمونه

در ادامه مراسم در بخش جایزه منتخبین دومین جشنواره فیلم پلیس شامل لوح تقدیر، تندیس و 15 سکه بهار آزادی به عنوان خدمتگذار نمونه به سیدهادی منبتی تقدیم شد.

* بخش رسانه‌های برتر

در بخش مطبوعات لوح تقدیر به روزنامه "بانی فیلم" به مدیرمسئولی مسعود داودی اهدا شد. همچنین با لوح تقدیر از مهدی غلامحیدری خبرنگار روزنامه جام جم تقدیر شد. در بخش رسانه برتر از مهدی فروتن دبیر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری مهر با اهدا لوح، تقدیر شد. همچنین از امید شریف موسوی به عنوان مدیر عامل خبرگزاری هنر تقدیر شد. امید قریب نیز به عنوان خبرنگار برتر از خبرگزاری ایلنا مورد تقدیر قرار گرفت.

* بخش مستند

جایزه نخست این بخش به معاونت ناجا خراسان جنوبی برای تهیه کنندگی مستند "در عمق کویر" لوح٬ تندیس و 14 سکه اهدا شد. وحید چاووش هم برای تهیه کنندگی مستند "نقطه صفر مرزی" لوح تقدیر٬ دیپلم افتخار و سه سکه دریافت کرد. مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برای تهیه کنندگی مستند "راند 205" لوح تقدیر٬ دیپلم افتخار و سه سکه بهار آزادی دریافت کرد. مژگان تمجیدی برای کارگردانی مستند "هات داگ" لوح تقدیر٬ دیپلم افتخار و ۱۰ سکه از آن خود کرد. محمد اسلامی نیز برای تحقیقی و پژوهش مستند "بچه های خوب" لوح تقدیر٬ دیپلم افتخار و پنج سکه دریافت کرد. بهزاد رسولزاده به خاطر تحقیق و پژوهش مستند "بر فراز آشیانه" لوح تقدیر٬ دیپلم افتخار و پنج سکه از آن خود کرد.

* بخش فیلم کوتاه

دیپلم افتخار به همراه لوح تقدیر به محسن کمالی دولت آبادی برای نگارش فیلمنامه فیلم کوتاه "سژیدی ابر" اهدا شد. حسین ایرانپور برای نگارش فیلمنامه فیلم کوتاه "نقطه سر خط" تندیس٬ لوح و ۱۰ سکه دریافت کرد. هادی آفریده برای ساخت فیلم کوتاه "سوت" تندیس٬ لوح و ۱۰ سکه را از آن خود کرد. دیپلم افتخار به همراه لوح و پنج سکه به سهیلا پورمحمدی برای ساخت فیلم کوتاه "الگانس" اهدا شد. عبدالعلی مکرمی و عقیدتی سیاسی ناجا برای کارگردانی و تهیه کنندگی فیلم "سفر در مه" لوح تقدیر و چهار سکه دریافت کردند. جایزه ویژه این بخش به همراه لوح و ۱۰ سکه بهار آزادی به حسین ریگی لادز و معاونت اجتماعی و ارشاد منطقه انتظامی سیستان و بلوچستان برای تهیه کنندگی و کارگردانی فیلم کوتاه دریافت کردند.

* بخش سریال

محسن شاه محمدی برای بهترین کارگردانی سریال "کلانتر" تندیس٬ لوح تقدیر و ۳۰ سکه بهار آزادی دریافت کرد. بیژن میرباقری و سعید شاهسواری برای نگارش فیلمنامه مجموعه تلویزیونی "رو به آسمان" تندیس، لوح تقدیر و ۳۰ سکه بهار آزادی را از آن خود کردند. سیدامیر سیدزاده برای تهیه کنندگی سریال "روز رفتن" به عنوان بهترین سریال (محصول شبکه 5 و ناجی هنر) لوح تقدیر٬ تندیس و 4۰ سکه بهار آزادی را دریافت کردند. همچنین جایزه ویژه سریال شامل تندیس٬ لوح و ۱۰ سکه در این بخش به سریال "وفا" به تهیه کنندگی منصور سهراب پور (محصول شبکه ۳ سیما) اهدا شد.

کد خبر 433338

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha