۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۴۸

امام جمعه گناوه:

نقشه دشمنان در حمله سایبری به زیرساخت‌های کشور ناکام ماند

نقشه دشمنان در حمله سایبری به زیرساخت‌های کشور ناکام ماند

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: درک صحیح مردم از حمله دشمن، اطلاع رسانی به موقع، حضور میدانی و اقدام رئیس جمهور، نقشه‌های دشمنان در حمله سایبری به زیرساخت های توزیع بنزین کشور را نقش بر آب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به دیدار مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی و مسئولان کشوری و لشکری با رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت هفته وحدت اظهار داشت: در این دیدار رهبر فرزانه انقلاب، وحدت اسلامی را به عنوان یک اصل راهبردی و استراتژیک نام بردند و بیان فرمودند که تقویت نظام اسلامی و رسیدن به افق ترسیم شده آن یعنی تمدن نوین اسلامی جز با اتحاد و وحدت مسلمین شدنی نیست.

امام جمعه گناوه افزود: رهبری معظم انقلاب در این دیدار در تاسی به پیامبر گرامی اسلام (ص) و اقتدا به آن حضرت از سیره نبوی سه اصل صبر، عدل و اخلاق را از همه مهم‌تر دانستند.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت نوجوان بسیجی شهید «حسین فهمیده» و روز نوجوان و بسیج دانش آموزی در ۸ آبان با اشاره به اینکه رهبر کبیر انقلاب (ره) این شهید والامقام را به عنوان رهبر ما خطاب فرموده است گفت: تاسی به این شهید نوجوان بسیجی می‌تواند جوانان و نوجوانان کشور را در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های فرهنگی دشمنان مصونیت ببخشد و محافظت کند.

نقشه دشمنان در حمله سایبری به زیرساخت‌های کشور ناکام ماند

لزوم تقویت پدافند غیرعامل

حجت الاسلام رکنی حسینی با تاکید بر اهمیت پدافند غیرعامل تصریح کرد: امروز وظیفه بسیار سنگینی بر عهده بخش پدافند غیر عامل در کشور است.

امام جمعه گناوه ادامه داد: باید در برابر دسیسه‌های دشمنان هشیارانه عمل و مصونیت سازی کرد و به تعبیر سخن رهبر معظم انقلاب در مقابل شیوه‌های پیچیده دشمنان پدافند غیرعامل باید کاملاً هوشیار و جدی باشد و به صورت علمی، دقیق و به روز و همه جانبه عمل کرده و با هرگونه نفوذ مقابله کند.

وی با اشاره به حمله سایبری به سامانه پخش بنزین و کارت سوخت توسط دشمنان در هفته جاری خاطرنشان کرد: انتخاب زمان و محور این حمله نشان از یک طراحی قبلی از سوی دشمنان دارد و ایجاد نارضایتی مردم نسبت به نظام و دولت مردمی در آستانه مذاکرات بر جامی از مهمترین اهداف سیاسی دشمن در این حمله بود.

وی یادآور شد: دشمنان در این مرحله دچار خطا و اشتباه محاسباتی در زمان این حمله شدند و مردم ایران اسلامی با درک صحیح از موقعیت به درستی حمله دشمن را تشخیص دادند و شهرها دچار التهاب نشد.

امام جمعه گناوه بیان کرد: اقدام به هنگام، حضور در صحنه و اطلاع رسانی سریع صدا و سیما و حضور میدانی رئیس جمهور در محل سوخت گیری در پمپ بنزین با لغو سخنرانی در اجلاس مهم افغانستان و حضور در وزارت نفت و تشکیل جلسه فوری، نقشه‌های دشمنان را در این حمله نقش بر آب کرد.

گسترش استکبارستیزی

وی با اشاره به اهمیت سطح فنی و زیرساختی کشور ادامه داد: این حمله نشان داد که ایران اسلامی اگر در حمله و آفند سایبری جز قدرت‌های جهان است اما در حوزه زیرساخت‌ها دفاع سایبری ضعف‌های دارد که نیاز به بررسی و آسیب شناسی سریع دارد.

امام جمعه گناوه با گرامیداشت سالروز ۱۳ آبان و سه رویداد مهم تبعید امام خمینی (ره) در سال ۴۳، کشتار دانش آموزان توسط رژیم ستمشاهی در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) در سال ۵۸ در این روز گفت: این سه رویداد متفاوت است ولی هر یک از این رویدادها در شکل دادن به حرکت انقلاب اسلامی نقش خاص ایفا کردند و هویت هر سه رخداد مبارزه با استکبار جهانی و عوامل استکبار بوده است، به همین دلیل این روز به نام «روز مبارزه ملی با استکبار» در تقویم کشورمان نامگذاری شده است.

وی گفت: مبارزه با استکبار از دستورات قرآنی و از برنامه‌های مهم پیامبران الهی بوده و اولین وظیفه همه پیامبران مبارزه با استکبار بوده است و ما به تاسی از قرآن کریم و پیامبران الهی برنامه‌های خود را بر اساس استکبارستیزی و مبارزه با مستکبران عالم ادامه می‌دهیم.

کد خبر 5338629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha