۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۲۳

در خطبه های امروز نماز جمعه تبریز عنوان شد؛

ضرورت ارتقای توان دفاعی ایران/ به پدافند غیرعامل در کشور توجه شود

ضرورت ارتقای توان دفاعی ایران/ به پدافند غیرعامل در کشور توجه شود

تبریز – نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز بر ضرورت ارتقای توان دفاعی ایران برای مقابله با تهدیدات دشمن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد علی آل هاشم عصر امروز جمعه در خطبه های نماز جمعه تبریز با بیان اینکه توان دفاعی کشور قابل چانه زنی نیست، افزود: استکبار به دنبال خلع سلاح ایران است زیرا در طول سال‌ها در برخی کشورها اول آنها را خلع سلاح کرده سپس به آنها حمله کرده است.

وی با اشاره به اینکه حال دشمنان به خیال اینکه ایران همانند سایر کشورها ضعیف است، تلاش به تکرار این تجربه دارند، ابراز داشت: سابقه دفاع مقدس و ایجاد تروریست‌هایی از قبیل داعش توسط دشمن، به ایران ثابت کرده که استکبار به هیچ‌ وجه قابل اعتماد نیست.

آل هاشم با اشاره به اینکه باید در مقابل دشمنان همیشه آمادگی نظامی و دفاعی داشت، ادامه داد: آمریکا بدنبال خلع سلاح ایران است. سابقه جنگ تحمیلی و جنگ افروزی های دشمنان در منطقه و تجهیز دشمنان به انواع سلاح ها، نشان داده که جمهوری اسلامی باید توان دفاعی خود را روز به روز ارتقا دهد.

وی با تاکید بر اینکه مقامات برخی کشورها در تلاش محدود ساختن توان دفاعی کشور هستند که حتی رئیس جمهور آمریکا در روزهای اخیر خواستار این محدودیت برای جمهوری اسلامی ایران بود، ابراز داشت: سران برخی کشورهای اروپایی نیز در این زمینه همراه با آمریکا شده ‌اند.

شهید قاضی به حق خمینی آذربایجان بود

امام جمعه تبریز سپس به سالگرد شهادت شهید قاضی اشاره کرد و گفت: ایشان طلایه دار شهدای محراب هستند، شهید قاضی به حق خمینی آذربایجان بود.

وی با اشاره به اینکه ایشان به بهانه حمایت از امام(ره) و تبیین جنایت های رژیم صهیونیستی بارها به مناطق مختلف تبعید شدند، ابراز داشت: ایشان نام امام راحل را با عظمت یاد کرده بودند، تبعید شدند ولی بعد از آن نیز برای پیروزی انقلاب تلاش وافری انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه هیچ کس نمی تواند نقش بی بدیل آیت الله قاضی طباطبایی را در آذربایجان انکار کند، اظهار داشت: ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

نوجوانان بسیجی راه شهید فهمیده را ادامه دهند

وی سپس به سالروز شهادت نوجوان بسیجی شهید فهمیده و روز دانش آموز اشاره داشت و گفت: نوجوانان بسیجی راه شهید فهمیده را ادامه دهند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه سیزدهم آبان ماه روزی برای یاد شهدای دانش ‌آموز است که رهبر معظم انقلاب زنده نگه داشتن یاد شهید فهمیده را جزیی از حفظ اصالت نظام دانسته ‌اند، افزود: باید اندیشه های شهدا برای نسل جوان و نوجوان تبیین شود.

وی سپس به هفته پدافند غیرعامل اشاره کرد و با تاکید بر اینکه به پدافند غیرعامل در کشور باید توجه شود، ابراز داشت: پدافند غیرعامل در رابطه با تهدید زیست محیطی، سایبری و اقتصاد مقاومتی خدماتی گسترده در سطح ملی و استانی داشته است.

کد خبر 4126332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha