۱۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۲۶

توسط انتشارات دوبرا کنیگا؛

«ادوار شعر فارسی» به بوسنیایی ترجمه شد

«ادوار شعر فارسی» به بوسنیایی ترجمه شد

کتاب «ادوار شعر فارسی» نوشته محمدرضا شفیعی کدکنی توسط انتشارات دوبرا کنیگا در بوسنی و هرزگوین به زبان بوسنیایی ترجمه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «ادوار شعر فارسی» نوشته محمدرضا شفیعی کدکنی توسط الویر موسیچ دانش آموخته مقطع دکتری رشته زبان و ادبیات فارسی و نویسنده و مترجم کشور بوسنی و هرزگوین با همکاری مشترک رایزنی فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین و انتشارات دوبرا کنیگا (کتاب خوب) به زبان بوسنیایی ترجمه و در قالب طرح تاپ منتشر شد.

مترجم اثر، از دانشجویان شفیعی کدکنی بوده است.

ناشر در معرفی کتاب آورده است: «ادوار شعر فارسی از مشروطه تا سقوط سلطنت اثر نویسنده، شاعر، منتقد ادبی و مترجم معاصر ایرانی، محمدرضا شفیعی کدکنی است. کدکنی استاد تمام رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران و از صاحب نظران تاریخ ادبیات فارسی است. وی در محضر بزرگانی چون بدیع الزمان فروزانفر و محمد معین کسب علم کرد. از او پژوهش‌های متعدد و گسترده‌ای درباره ادوار مختلف تاریخ ادبیات فارسی منتشر شده است. مطالعه حافظ شیرازی در ۳ مجلد و همچنین کار وی در زمینه ویرایش و تحقیق و گردآوری آثار فرید الدین عطار مشهور است. در این اثر تازه منتشر شده، نویسنده به شکلی فوق‌العاده نظام‌مند تأملات دقیق و نافذ خود را از ادبیات فارسی در دوره تاریخی مشروطه تا سقوط سلطنت (۱۹۷۹) ارائه می‌کند».

این کتاب در شمارگان ۳۰۰ نسخه و در ۱۷۷ صفحه به چاپ رسیده و به مخاطبین عرضه شده است.

کد خبر 5876192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha