۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۹

سئول مدعی شد:

احتمال استفاده روسیه از گلوله ساخت کره شمالی در حمله به اوکراین!

احتمال استفاده روسیه از گلوله ساخت کره شمالی در حمله به اوکراین!

سرویس جاسوسی کره جنوبی از آغاز تحقیقات درباره انتقال احتمالی تسلیحات از کره شمالی به روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین خبر داد.

گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، سرویس جاسوسی کره جنوبی می‌گوید که در حال بررسی انتقال احتمالی سلاح از کره شمالی به روسیه جهت استفاده علیه اوکراین است.

این بیانیه در پاسخ به گزارش اخیر یک رسانه داخلی کره جنوبی منتشر شده است. این رسانه مدعی شده است که گلوله توپخانه ۱۲۲ میلیمتری ساخت کره شمالی در دهه ۱۹۷۰، در بین تسلیحاتی است که روسیه در جنگ جاری علیه اوکراین از آنها استفاده می‌کند.

سرویس جاسوسی کره جنوبی اعلام کرد: سرویس اطلاعات ملی به دقت در حال ارزیابی شرایط پیرامون این مساله است و تمام همکاری نظامی کره شمالی و روسیه را رصد می‌کند.

شین وون-سیک، وزیر دفاع کره جنوبی مدعی شده است که پیونگ‌یانگ از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، حدود ۶ هزار و ۷۰۰ کانتینر حاوی مهمات به مسکو ارسال کرده است؛ کانتینرهایی که به ادعای وی تقریباً ۳ میلیون عراده گلوله ۱۵۲ میلیمتری یا ۵۰۰ هزار عراده گلوله ۱۲۲ میلیمتری در آن گنجانده شده بود.

سرویس اطلاعاتی کره جنوبی همچنین اعلام کرده که از نزدیک در حال رصد «احتمال انتقال غیرقانونی قطعات موشک به کره شمالی است.»

مسکو و پیونگ‌یانگ که هرگونه تبادل تسلیحاتی به منظور استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده‌اند، در ماه‌های اخیر روابط خود را افزایش داده‌اند و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز پارسال به روسیه سفر کرد.

کد خبر 6104150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha