۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۲

یکی از نجات یافتگان نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه در گفت‌وگو با مهر:

آرمان فلسطین در قلب مردم ایران است

آرمان فلسطین در قلب مردم ایران است

یکی از اهالی غزه که به تازگی از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی نجات یافته، وجود غرفه فلسطین در نمایشگاه کتاب تهران را نشان دهنده این نکته دانست که فلسطین در قلب نظام و مردم ایران جای دارد.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: احمد الکومة نویسنده و روزنامه نگار فلسطینی و یکی از افراد نجات یافته از نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه در حاشیه برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر تاکید کرد که وجود غرفه فلسطین در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نشان دهنده این واقعیت است که فلسطین در قلب جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران جای دارد.

در ادامه متن کامل گفت‌وگوی خبرگزاری مهر با احمد الکومة سرپرست خانواده فلسطینی که نویسنده و روزنامه نگار است و موفق شده از نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه نجات پیدا کند، را می‌خوانید:

بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب تهران چگونه از شما استقبال کردند؟

من و خانواده‌ام از اینکه در ایران هستیم، خوشحالیم. ما ایران را بعد از فلسطین کشور دوم خود می‌دانیم. در حقیقت من با تصوری دیگر وارد ایران شدم و هنگامی که با مردم ایران نشست و برخاست و معاشرت کردم، تصورم تغییر کرد. ما در برابر یک ملت مقاوم و با فرهنگ و بسیار متمدن و هوشمند هستیم و بحمدالله من این ویژگی‌ها را در تمامی بازدید کنندگان از نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشاهده می‌کنم. ما الان در غرفه فلسطین در نمایشگاه کتاب هستیم و وجود غرفه فلسطین در این نمایشگاه نشان دهنده این واقعیت است که فلسطین در قلب جمهوری اسلامی ایران و ملت عزیز ایران قرار دارد. نکته دیگر در خصوص غرفه فلسطین در این نمایشگاه این است که این موضوع نشان دهنده عمق روابط اصیل و تاریخی بین ملت ایران و فلسطین است و به همین علت ما در اینجا احساس غربت نمی‌کنیم و احساس ما این است که بین مردم و ملت خود زندگی می‌کنیم، چرا که در همه چیز با آنها شریک هستیم. دشمن هر دوی ما یکی است که همان اشغالگران صهیونیست هستند. هر دوی ما آرمانی مشترک به نام فلسطین داریم. به یاد دارم که امام خمینی (ره) در یکی از سخنرانی‌های خود می‌فرمودند: موضوع فلسطین موضوع اسلام است و مربوط به تمام مسلمانان روی زمین می‌شود. لذا اشتراکات زیادی بین ملت فلسطین و ایران وجود دارد.

استاد احمد! ما متوجه شدیم که شما اخیراً و بعد از مدت زیادی از نسل کشی رژیم اشغالگر صهیونیستی، از غزه خارج شده‌اید. روحیه ساکنان این منطقه چطور است؟

واقعیت این است که اوضاع در غزه بسیار سخت است؛ ما شاهد جنگ بی‌سابقه‌ای در تاریخ ملت فلسطین هستیم. مقاومت ما از ۷۵ سال پیش استمرار داشته و ما با آخرین اشغالگری در دنیا و طولانی‌ترین اشغالگری در دوران معاصر مواجه هستیم که دردسرهای بسیار زیاد و فجایع بیشماری را ایجاد کرده است. در آنجا نسل کشی و پاکسازی نژادی و مجازات دسته جمعی مردم غزه دنبال می‌شود، در حالی که تمامی این اقدامات از منظر قوانین بین‌الملل جرم به شمار می‌رود. این زمان، طولانی‌ترین جنگی است که اسرائیل با آن مواجه بوده و معادلات بسیاری در این جنگ تغییر کرده است، اما نکته ثابت این است که ملت ما همچنان مقاوم و پایدار و قهرمان ایستاده و ایستادگی می‌کند.

من تمامی شهروندان ایرانی را مخاطب قرار می‌دهم و از هر تریبون و فرصتی به آنها اعلام می‌کنم که یکی از عوامل پایداری ما در غزه و فلسطین بعد از توکل به خداوند متعال، حمایت ملت‌های عربی و اسلامی از جمله ملت ایران است. پیام‌های شما و حمایت‌های شما به ما می‌رسد و من به نمایندگی از تمامی ساکنان غزه به خاطر حمایت‌هایتان از آرمان فلسطین در گذشته و حال و آینده از شما تشکر می‌کنم.

کد خبر 6105119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمدحسین IR ۰۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      0 0
      زنده باد فلسطین! 💚🌱🇵🇸