۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۳۱

امیرحسین هدایی در گفت و گو با مهر:

باختم به بازیکن ۱۹ ساله فنی نبود/ المپیک رویایی بود که پرید

باختم به بازیکن ۱۹ ساله فنی نبود/ المپیک رویایی بود که پرید

ملی‌پوش تنیس روی میز با تاکید بر اینکه شکست و حذف زودهنگامش از مسابقات معتبر گرند اسمش فنی نبود، نسبت به المپیک و از دست رفتن فرصت کسب سهمیه این بازی‌ها ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات معتبر گرند اسمش عربستان در حالی شنبه گذشته با قهرمانی «وانگ چوکین» چینی به پایان رسید که امیرحسین هدایی و نوشاد عالمیان هم در آن حضور داشتند. عالمیان در این رقابت ها با ثبت پیروزی های ارزشمند تا مرحله یک هشتم نهایی پیش رفت اما هدایی در همان دیدار نخست خود شکست خورد و حذف زودهنگامی را از این رقابت ها تجربه کرد.

«ادوارد» بازیکن ۱۹ ساله رومانیایی با رنکینگ ۷۸ جهان حریف امیرحسین هدایی در این دیدار بود. البته هدایی تاکید دارد شکستش مقابل این بازیکن اصلا به مسائل فنی مربوط نمی شود بلکه به خاطر مسائل روحی و روانی به جامانده از انتخابی اخیر تیم ملی و از دست رفتن فرصت برای حضور در انتخابی المپیک نتوانست بازی نتیجه بخشی داشته باشد.

رقابت های انتخابی تیم ملی برای تعیین نفرات اعزامی به انتخابی المپیک یک ماه پیش برگزار شد اما تک سهمیه این مسابقات برای قرار گرفتن کنار نوشاد عالمیانِ انتصابی در ترکیب تیم ملی تنیس روی میز، به نیما عالمیان اختصاص پیدا کرد و بدین ترتیب امیرحسین هدایی نتوانست مجوز حضور در گزینشی سهمیه انفرادی المپیک را به دست بیاورد.

برای المپیک یک برنامه بلند مدت داشتم

این ملی پوش تنیس روی میز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: برای المپیک پاریس و کسب سهمیه این بازی ها یک برنامه بلند مدت داشتم که دقیقا بعد از المپیک توکیو با جدیت آغاز کردم. سه سه سال گذشته را با انگیزه کسب سهمیه المپیک و حضور در این بازی ها با قدرت در تمام مسابقات داخلی و بین المللی شرکت کردم. نتایج خوبی هم گرفتم مانند مدال تاریخی در بازی های آسیایی هانگژو اما در نهایت به هدفم نرسیدم.

آسیبی که از نظر روحی متحمل شدم

وی ادامه داد: در انتخابی تیم ملی نتوانستم به عنوان نفر نخست انتخاب بشوم به همین دلیل اصلا به ترکیب تیم ملی راه پیدا نکردم که بخواهم در گزینشی المپیک شرکت کنم و سهمیه بگیرم. این موضوع و در مجموع اتفاقاتی که برای انتخابی تیم ملی با آن مواجه شدم، باعث شد از نظر روحی روانی شرایط آماده خود را از دست بدهم.

باختم به بازیکن ۱۹ ساله فنی نبود/ المپیک رویایی بود که پرید

به عربستان نمی رفتم، جریمه می شدم

هدایی خاطرنشان کرد: فاصله این مسابقات با گرنداسمش عربستان خیلی کوتاه بود طوریکه نتوانستم به اصطلاح خود را از نظر روحی جمع کنم و با شرایط روانی خوب وارد مسابقات شوم. از طرفی نمی توانستنم قید حضور در گرند اسمش را هم بزنم چون منجر به جریمه می شد.

شکستم در گرند اسمش فنی نبود

این ملی پوش تنیس روی میز تصریح کرد: «ادوارد» که در مسابقات گرند اسمش به او باختم یک ماه و نیم پیش در مسابقات جهانی کره جنوبی و در دیدار تیمی میان ایران و رومانی، مقابل نوشاد عالمیان پیروز شده بود. دلیل شکست من مقابل این بازیکن اما مسائل فنی نبود. من به خاطر شرایط روحی و عدم آمادگی روانی مغلوب او شدم.

فکر نمی کردم المپیک را از دست بدهم

وی تصریح کرد: طی سه سال گذشته مدام به المپیک و حضور در آن فکر می کردم. هر روز با این هدف که سهیمه المپیک را می گیرم، تمرین می کردم. اینکه نتوانستم حتی به مسابقات گزینشی برای کسب سهمیه بروم، من را خیلی به هم ریخت. نمی گویم المپیک همه چیز است اما به هر حال برای هر ورزشکاری رویای بزرگی به حساب می آید. فکر نمی کردم حضور در المپیک پاریس را از دست بدهم. المپیک برایم یک رویا بود اما از دست رفت.

آنچه باید رقم بزنم را رقم می زنم

هدایی با بیان اینکه مسائلی پیش آمد که اجازه نداد وارد ترکیب تیم ملی شوم ، گفت: البته همه چیز گذشته است و نمی خواهم در مورد آن حرفی بزنم. برای نوشاد و نیما عالمیان هم در ازبکستان و گزینشی المپیک از صمیم قلب آرزوی موفقیت دارم. با وجود آسیب روحی، برای خودم هم همه چیز را تمام شده می دانم. فقط به فکر الان به بعد هستم و آنچه باید رقم بزنم را رقم می زنم.

اجازه نمی دهم هیچ اتفاقی من را از المپیک بعد دور کند

عضو تیم ملی تنیس روی میز تصریح کرد: المپیک لس آنجلس و پیش از آن بازی های آسیایی، مسابقات قهرمانی جهانی و ... رویدادهایی هستند که از حالا برای آنها خودم را آماده می کنم. هر اتفاقی هم بیفتد اجازه نمی دهم اینبار من را از المپیک دور کند.

آماده برای ادامه حضور در لیگ برتر

وی همچنین درمورد فعالیت های باشگاهی خود توضیح داد و با یادآوری اینکه در فصل جاری لیگ تنیس روی میز برای تیم فراسنج بازی می کند، گفت: یک هفته دیگر مرحله نهایی مسابقات برگزار می شود. البته ما باید دیدارهای معوقه از مرحله قبل را هم دراین مرحله برگزار کنیم.

باختم به بازیکن ۱۹ ساله فنی نبود/ المپیک رویایی بود که پرید

تیمم یک برند در تنیس روی میز ایران است

هدایی با یادآوری اینکه فراسنج دو سال پیش قهرمان لیگ تنیس روی میز ایران شد و یک عنوان نایب قهرمانی هم دارد، خاطرنشان کرد: دنبال این هستیم دراین فصل هم بهترین خودمان باشیم و بهترین نتیجه را رقم بزنیم. آقای احسانی مهر در این مجموعه به بهترین شکل تیمداری می کند. فراسنج امروز در تنیس روی میز یک برند شده است.

انعقاد قرارداد جدید برای ادامه حضور در لیگ فرانسه

وی که همزمان به عنوان لژیونر در لیگ فرانسه هم حضور دارد خبر از انعقاد قرارداد جدیدش در این لیگ داد و گفت: از مسئولان تیم لیل پیشنهاد خوبی گرفتم و به همین دلیل تصمیم به جدایی از تورس گرفتم. قرارداد جدیدم یک ماهه است.

پایان موفق در «تورس»

لژیونر تنیس روی میز ایران با ابراز امیدواری از روندی که در لیگ فرانسه طی می کند، گفت: ۶ سال است که لژیونر شده ام و امسال برای چهارمین سال متوالی در لیگ فرانسه خواهم بود. فصل گذشته جزو سه بازیکن اول لیگ بودم، ۷۰ درصد بازی هایم را در تیم تورس با برد پشت سر گذاشتم، در مجموع ۱۰ برد و ۴ باخت داشتم.

آغاز دوره جدید در لیگ فرانسه از یک ماه دیگر

امیرحسین هدایی در پایان گفت: بعد از پایان کار فراسنج در لیگ ایران به فرانسه می روم تا کارم را با تیم جدیدم آغاز کنم. یک ماه دیگر تمرینات پیش فصل مان شروع می شود و ۴۵ روز دیگر هم اولین دیدار در لیگ فرانسه را باید برگزار کنیم.

کد خبر 6105484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سیدمرتضی حسینی IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      5 2
      اولین کاری که باید بکنی اینه که وزنتو کم کنی