۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۶

دیده‌بان حقوق بشر:

حمله اسرائیل به کاروان نیروهای امدادی در غزه اشتباهی نبود

حمله اسرائیل به کاروان نیروهای امدادی در غزه اشتباهی نبود

سازمان دیده بان حقوق بشر با اشاره به حملات عمدی رژیم صهیونیستی به کاروان‌های امدادی در نوار غزه خواهان توقف حمایت‌های تسلیحاتی از این رژیم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که رژیم صهیونیستی دست کم هشت بار کاروان‌ها و ساختمان‌های امدادی را در نوار غزه از اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون هدف قرار داده است.

در گزارش این سازمان آمده است: هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد و جامعه بین الملل باید برای توقف جنایات بیشتر در این باریکه فوراً وارد عمل شود.

دیده بان حقوق بشر تصریح کرد: اسرائیلی‌ها هیچ هشداری پیش از حملات خود علیه نهادهای امدادرسان در غزه ندادند. آنها از اهرم گرسنگی به عنوان وسیله‌ای برای اعمال فشار علیه ساکنان نوار غزه استفاده می‌کنند.

این سازمان اضافه کرد: مسئولان اسرائیلی عمداً مانع رساندن آب، غذا، سوخت و کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه می‌شوند. تل آویو باید نتایج تحقیقات خود را در خصوص حملات صورت گرفته علیه نیروهای امداد رسان و غیرنظامیان اعلام کند.

دیده بان حقوق بشر تاکید کرد: حمله ارتش اسرائیل علیه کاروان آشپزخانه مرکزی جهانی که به کشته شدن هفت کارمند این نهاد بین المللی انجامید اشتباهی صورت نگرفت. باید کمک‌های نظامی و صادرات سلاح به اسرائیل متوقف شود.

روز گذشته نیز ارتش رژیم صهیونیستی در جنایت جدید خود با هدف قراردادن یکی از خودروهای سازمان ملل متحد در رفح واقع در جنوب نوار غزه راننده فلسطینی آن را به شهادت رساند و کارمند غیرفلسطینی آن را زخمی کرد.

کد خبر 6105969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha