۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۰۲

وزیرخارجه قطر:

حمله به رفح مذاکرات را به تعویق انداخت

حمله به رفح مذاکرات را به تعویق انداخت

وزیرخارجه قطر در اظهاراتی تاکید کرد که مذاکرات در زمینه آتش بس در غزه تقریبا دچار رکود شده و رخدادهای اخیر در رفح این مذاکرات را به تعویق انداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیرخارجه و نخست وزیر قطر امروز در اظهاراتی تاکید کرد که مذاکرات در زمینه آتش بس در غزه تقریباً دچار رکود شده و رخدادهای اخیر در رفح این مذاکرات را به تعویق انداخت.

وی در ادامه افزود: حجم ویرانی‌هایی که هم اکنون در غزه مشاهده می‌کنیم تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد از حجم واقعی ویرانی‌ها در این باریکه است و گستردگی ویرانی‌ها در آن بسیار بیشتر از چیزی است که ما تاکنون دیده ایم.

وزیرخارجه قطر تاکید کرد: درباره اینکه اسرائیل چگونه می‌خواهد جنگ را متوقف کند، ابهامات و تردیدهای متعددی وجود دارد. البته قطر هرگز نمی‌خواهد از نقشی که به عنوان میانجی‌گر ایفا می‌کند، مورد سو استفاده قرار گیرد و ما همواره برای هر گونه کمکی آمادگی داریم.

وی افزود: بازگشایی دفتر سیاسی جنبش حماس در قطر یک کانال ارتباطی فعال را برای ما ایجاد کرده است. ما در شرایط کنونی به موضوع میانجی‌گری تمرکز داریم و هنوز زود است که درباره بازسازی غزه صحبت کنیم.

کد خبر 6106041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      0 1
      آقای وزیر اسرائیل فقط زبان زور می فهمد مذاکرات از اول هم دچار رکورد بود .شما چقدر خوش خیال هستید