۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۰۶

پدیده بلوری زاده در گفت‌وگو با مهر:

عنوان سرمربی تیم ملی دوومیدانی شائبه ایجاد کرد/نقش مشاوره دارم

عنوان سرمربی تیم ملی دوومیدانی شائبه ایجاد کرد/نقش مشاوره دارم

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان دختر ایران با تأکید بر اینکه در چارت فدراسیون دوومیدانی عنوان مشاوره وجود ندارد، لفظ سرمربی تیم ملی برای او شائبه ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون دوومیدانی در خبری اعلام کرد پدیده بلوری زاده به عنوان سرمربی تیم ملی دوومیدانی زنان انتخاب شده است؛ این خبر با واکنش‌های زیادی همراه بود طوری که فدراسیون دوومیدانی بعد از گذشت چند ساعت از انتشار این خبر، مجبور به حذف آن کرد. انتخاب بلوری زاده به عنوان سرمربی تیم دوومیدانی بانوان در شرایطی رقم خورده که او هدایت تیم ملی والیبال جوانان دختر ایران را هم برعهده دارد و اتفاقاً قرار است تا چند روز دیگر به همراه تیم والیبال جوان دختران در مسابقات چلنج‌کاپ زنان آسیا به میزبانی فیلیپین شرکت کند.

پدیده بلوری زاده سرمربی تیم ملی والیبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی دوومیدانی ایران گفت: فکر می‌کنم این شائبه به خاطر این به وجود آمده که عنوان سرمربی در تیم ملی دوومیدانی با آن چیزی که در تیم ملی والیبال هست با هم متفاوت است. از سرمربی تیم ملی دوومیدانی انتظار همفکری و شرکت در جلسات شورایی است نه اینکه سرمربی صرفاً بالا سر تیم حضور داشته باشد. بعد از اینکه سرپرست فدراسیون دوومیدانی این پیشنهاد را داد و شرح وظایفم را توضیح داد، پس از بررسی جوانب به این نتیجه رسیدم که این دو مسئولیت با هم مغایرت ندارند و به همین خاطر این پیشنهاد را پذیرفتم.

وی تأکید کرد: البته سرپرست فدراسیون دوومیدانی به من گفت در چارت فدراسیون عنوانی مثل مشاور یا مدیر در قسمت بانوان نداریم و به همین خاطر این مسئولیت را تحت عنوان سرمربی تیم ملی دوومیدانی بانوان به من سپردند. این لفظ باعث ایجاد شائبه شد. کاری که قرار است من انجام دهم این است که نیازهای بانوان ورزشکار را و مربیان را مورد بررسی قرار می‌دهیم. ورزشکاران برای اینکه بتوانند در مسابقات بزرگی مثل المپیک شرکت کنند، باید علاوه بر رکورد ملی صاحب امتیاز شوند تا در رنکینگ قرار بگیرند. همچنین مسابقاتی که امتیاز بالایی دارند را در نظر می‌گیریم و به مربیانشان اطلاع می‌دهیم تا حضور پیدا کنند و بتوانند رنکینگ مناسبی در مسابقات مهم داشته باشند.

بلوری زاده گفت: برخی بانوان دوومیدانی کار ممکن است در مسابقاتی شرکت می‌کنند که به لحاظ کیفیت سطح بالایی ندارد و حتی ممکن است مسابقات قهرمانی کشور از آن‌ها باکیفیت‌تر باشد. بررسی این مسائل جز شرح وظایف من است. ضمن اینکه اگر هم احساس کردیم برخی مربیان نیاز به ارتقا دارند به آن‌ها کمک کنیم تا در دوره‌های بین المللی شرکت کنند. شناسایی این موضوعات هم برعهده من است؛ در واقع کار من در فدراسیون دوومیدانی بیشتر نقش مشاورتی و شرکت در جلسات است، نه کار اجرایی.

وی گفت: هدف سرپرست فدراسیون دوومیدانی ریل گذاری این مسیر است تا زمانی که مجمع برگزار و رئیس آینده مشخص شود. اگر این موضوع تأثیرگذار بود راه را برای ریاست بعدی هموارتر کند. در حال حاضر باید کمیته‌های فنی باید تشکیل شود و طبق عنوانی که به من دادند باید در این جلسات شرکت کنم و نظراتم را مطرح کنم و طبق جمع بندی که رسیدیم، گزارش جلسه به رئیس فدراسیون ابلاغ می‌شود و آن‌ها باید در آینده تصمیم گیری کنند.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان دختر ایران در مورد همکاری‌اش با فدراسیون والیبال و دوومیدانی به صورت همزمان گفت: من الان دو ماه است که با تیم جوانان تمرینات را پیگیری می‌کنم و به قدری به بازیکنان هم علاقه دارم که اگر یک روز سر تمرین نیایم دلم برای آن‌ها تنگ می‌شود، بنابراین تصمیم بر این بود که من بعد از قراردادم با فدراسیون والیبال کارم را با فدراسیون دوومیدانی شروع کنم. من حتی به فدراسیون دوومیدانی هم اطلاع دادم که تا چند روز دیگر برای مسابقات والیبال باید به فیپیلین اعزام شوم و حتی گفتند اگر در جلسات حضور من الزامی بود به صورت آنلاین با من ارتباط برقرار می‌کنند.

بلوری زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در دوومیدانی عنوانی که برای من در نظر گرفتند سرمربی است، این شائبه پیش آمده که من باید به سر تمرینات این تیم بروم در حالی که در دوومیدانی، بانوان در استان‌های خودشان زیر نظر مربی‌هایشان تمرین می‌کنند.

کد خبر 6106184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha