۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۲

حیدری مطرح کرد؛

جشن امام رضایی‌ها در تهران برگزار می‌شود

جشن امام رضایی‌ها در تهران برگزار می‌شود

دبیر اجرایی جشن بزرگ امام رضایی‌ها گفت این مراسم جمعه ۲۸ اردیبهشت از میدان هفت تیر تا میدان ولیعصر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری ستاد برگزاری برنامه‌های دهه کرامت؛ تشریح برنامه‌های جشن بزرگ امام رضایی‌ها پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت با حضور عباس حیدری دبیر اجرایی جشن بزرگ امام رضایی‌ها، مصطفی زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران و جمعی از اصحاب رسانه در سالن اجتماعات تالار ایوان شمس برگزار شد.

عباس حیدری دبیر اجرایی جشن بزرگ امام رضایی‌ها گفت: برنامه‌های متعددی در دهه کرامت امسال پیش بینی شده که برخی از آنها اجرا و برخی دیگر در حال اجراست و تعدادی هم در روزهای آینده برگزار می‌شود که بزرگترین برنامه دهه کرامت جشن امام رضایی هاست.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۱ پس از نشر فیلم موهنی که علیه امام رضا (ع) در جشنواره کن منتشر شد تصمیم گرفتیم برنامه ویژه جشن امام رضایی‌ها در تهران برگزار شود به همین منظور طی دو سال گذشته برنامه‌های ویژه ای برای گرامیداشت مراسم میلاد امام رضا (ع) برگزار شد و امسال هم تصمیم داریم در این راستا برنامه‌های گسترده‌ای را به اجرا برسانیم.

دبیر اجرایی جشن بزرگ امام رضایی‌ها گفت: دهه کرامت با روز دختر آغاز می‌شود و ما هفته گذشته برنامه‌های ویژه ای را با حضور دختران کلاس‌های پنجم و ششم در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار کردیم و همچنین برنامه‌های متعدد زیادی هم در این رابطه طی دهه کرامت برگزار و اخبار آن منتشر شد.

وی افزود: جشن بزرگ امام رضایی‌ها در ۱۰ شهر بزرگ کشور برگزار می‌شود و امسال هم مراسم ویژه ای روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت و در شب ولادت امام رضا (ع) جشن امام رضایی‌ها را در مشهد برگزار می‌کنیم. همچنین برای برگزاری این جشن در تهران ابتدا پویش «ایران حرم است» اجرا شد برنامه‌های متعددی برای این پویش در نظر گرفته شد که می‌توان به مسابقات ویژه کودکان، اعزام زائر اولی‌ها به مشهد با اولویت زنان سرپرست خانوار، برنامه ویژه بیماران سرطانی و اعطای کمک به آنها، آزادسازی ایرانیان و دیگر موارد اشاره کرد.

حیدری گفت: برای این پویش سایت محبان الرضا در نظر گرفته شد که موکب یاران و خادمان می‌توانند در آن ثبت نام کنند همچنین برنامه‌های تلویزیونی نیز برای این پویش در نظر گرفته شده که می‌توان به برنامه کتاب شیرین با موضوع زیارت، برنامه ترکیبی میدان خراسون و برنامه ایران حرم است اشاره کرد.

وی افزود: مراسم جشن بزرگ امام رضایی‌ها جمعه ۲۸ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۲۲ از میدان هفت تیر تا میدان ولیعصر برگزار می‌شود. تلاش شده تا مراسم دیگری در این روز برگزار نشود تا مردم بتوانند از این مراسم بهره مند شوند ممکن است برخی مشکلات ترافیکی در راستای برگزاری این برنامه ایجاد شود که پیشاپیش از مردم برای این مسائل عذرخواهی می‌کنیم.

دبیر اجرایی جشن بزرگ امام رضایی‌ها گفت: بیش از ۴۰۰ موکب خدمات فرهنگی و پذیرایی برای این مراسم پیش بینی شده و ۱۲ هزار نفر در این موکب ها به شهروندان خدمت رسانی می‌کنند.

وی افزود: خادمان این مراسم در موکب ها از گروه‌های جهادی و خیران تهرانی هستند، البته شهرداری تهران در این مراسم برنامه‌های زیرساختی را مهیا می‌کنند و هزینه‌های دیگر مراسم توسط مردم و گروه‌های جهادی و خیران تامین می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر تا چه اندازه نظارت بر نحوه پذیرایی موکب ها در جشن امام رضایی‌ها انجام می‌شود، گفت: ما نظارت کافی را بر نحوه پذیرایی مواکب در این جشن را داریم تا خدایی ناکرده عکس و فیلم‌های نامناسبی از جشن در رسانه‌های معاند پخش نشود. همچنین در این باب، رسانه‌ها باید با انعکاس اخبار و گزارش‌هایشان و عکس‌های مناسب ما را در این هدف یاری کنند. تعدادی از مواکبی که در جشن عید غدیر در پذیرایی تخلفی داشته اند که منجر به ایجاد عکس‌های نامناسب از جشن بوده اند این مواکب را حذف کرده ایم و اجازه ورود به جشن امام رضایی‌ها نداده ایم.

در ادامه مصطفی زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: ستاد دهه کرامت از سه ماه قبل و پیش از آغاز سال جدید در معاونت اجتماعی شهرداری تهران شکل گرفت. در این زمینه با برگزاری جلسات مختلف طراحی مشترکی انجام شد و از همه ظرفیت‌های فرهنگی، رسانه‌ای و میدانی در این امر استفاده شد تا زمینه پویش ایران حرم است طراحی شود و د ر این رابطه مجموعه‌های مختلف پای کار آمدند تا برنامه‌های ویژه دهه کرامت به خوبی اجرا شود.

وی افزود: عنوان ایران حرم است برگرفته از بیانات شهید قاسم سلیمانی است، در این پویش دو سرود داریم که می‌توان به سرود ایران حرم است با محوریت وحدت و یکپارچگی و همدلی ایرانیان تولید و منتشر شده است، همچنین در طول دهه کرامت چایخانه امام رضا در ۲۲ منطقه و ۲۲ میدان بزرگ تهران جانمایی شده است همچنین در خصوص بیماران سرطانی هم در دهه کرامت تلاش‌هایی کرده ایم تا با کمک خیرین و حامیان کمک‌هایی را جمع آوری کنیم و در اختیار خانواده‌هایشان قرار دهیم.

زیبایی نژاد ادامه داد: تلاش می‌کنیم در برگزاری مراسم ملی مانند جشن امام رضایی‌ها از وجود خود مردم در اداره مراسم بهره گیری کنیم به همین منظور برنامه‌های مراسم به صورت خانوادگی انجام می‌شود در این زمینه برامه های ویژه ای برای کودکان با برپایی شهربازی‌های کوچک فراهم شده است یعنی تمامی ضلع جنوبی خیابان از میدان هفت تیر تا میدان ولیعصر شهربازی ایجاد شده تا خانواده‌ها از آن بهره مند شوند.

وی افزود: جشن امام رضایی‌ها جزو برنامه‌های ویژه مجموعه جبهه انقاب است، این برنامه در سال اول در دانشگاه تهران و در سال دوم در میدان خراسان برگزار شد و با توجه به استقبال مردم از این مراسم برنامه امسال به صورت ویژه و گسترده برگزار می‌شود. برنامه‌های این مراسم از ساعت ۱۶ آغاز می‌شود و در میدان ولیعصر دو برنامه اصلی را با حضور گروه‌های شاد و خواننده‌های مطرح و گروه‌های سرود برگزار می‌کنیم یعنی بخش اول قبل از اذان و بخش دوم پس از اذان است.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: پس از برگزاری نماز جماعت مغرب و اعشا برنامه‌های ویژه‌تری با حضور مداحان مطرح و سخنران کشوری برگزار می‌شود. اجرای سرودهای مختلف و برنامه‌های فرهنگی مختلف از دیگر برنامه‌های این مراسم به شمار می‌رود. حضور خادمیاران بارگاه امام رضا نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم به شمار می‌رود.

وی گفت: ساعت ۲۰ برنامه‌های همچون ارتباط زنده با حرم و نقاره زنی در قالب برنامه‌های جنبی برگزار می‌شود. برای برگزاری مراسم این چنینی به سراغ تمامی مجموعه‌های فرهنگی و مردمی شهر می‌رویم تا بتوانیم بهترین خدمات را به شهروندان ارائه کنیم.

وی در پایان گفت: ظرفیت‌های مردمی زیادی درخواست داشتند تا در برگزاری این مراسم شرکت کنند اما در این زمینه حتی با کمبود جانمایی برای گروه‌های مختلف مردمی مواجه هستیم، امسال اولین برنامه دهه کرامت که حتی پیش از آغاز این دهه برگزار شد مراسم جشن روز دختر در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی بود که با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

کد خبر 6107319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      2 1
      کاش بجای این هزینه های ثمر دست چند فقیر یا چند جوان که نیازمند هستند می گرفتید.
    • بهار IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      0 1
      عالیه