۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۴۷

سنگری مطرح کرد؛

حاج صادق آهنگران جبهه را زیسته و قلب جنگ را لمس کرده است

حاج صادق آهنگران جبهه را زیسته و قلب جنگ را لمس کرده است

محمدرضا سنگری گفت: حاج صادق آهنگران جبهه را زیسته و قلب جنگ و جبهه را لمس کرده است. او از چیزی می‌گوید که بوده و تنها راوی جنگ نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی از کتاب «حماسه‌خوان خمینی» با حضور حاج صادق آهنگران، حجت‌الاسلام محمدمهدی بهداروند و محمدرضا سنگری، منتقد و مدرس دانشگاه، در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

محمدرضا سنگری مدرس دانشگاه گفت: ۲ عنصر ایمان و عمل صالح در وجود صادق آهنگران جای دارد و همین باعث محبوبیت او شده است.

وی افزود: هیچ چیز در جهان بالاتر از کشف خود نیست و صادق آهنگران خودش را به صورت عمیق کشف کرده و از این کشف عمیق در مسیری درست استفاده می‌کند.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه انسان‌های بزرگ در صحنه حضور دارند، گفت: آهنگران جبهه را زیسته و قلب جنگ و جبهه را لمس کرده است. او از چیزی می‌گوید که بوده است و تنها راوی جنگ نیست.

سنگری گفت: نوحه‌های آهنگران چند ویژگی بارز دارد که از جمله آنها می‌توان به اندوه شگفت‌انگیز صدایش، تجلی پیام کربلا در نوحه‌ها، نگاه عارفانه و حماسه اشاره کرد.

حضور حاج صادق آهنگران در هشت سال دفاع مقدس یک پدیده بود

در ادامه محمدمهدی بهداروند، نویسنده کتاب «حماسه‌خوان خمینی» گفت: حضور صادق آهنگران در ۸ سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی یک پدیده بوده که درست به این موضوع پرداخته نشده بود.

وی افزود: پس از جنگ لشکر فرهنگی ما در پادگان مانده و بیرون نیامده است. لازم است تا نقش این نوحه‌ها در فرهنگ دفاع مقدس بازخوانی و بازنویسی شود.

بهداروند با ابراز امیدواری برای راه پیدا کردن این کتاب به دانشگاه‌ها گفت: عزیزانی در فضای مجازی نقد داشتند که تعداد کتاب‌هایی که درباره صادق آهنگران نوشته شده زیاد است. من معتقدم با وجود اینکه موضوع این کتاب‌ها یکی بوده، اما محتوایشان متفاوت است.

حیف که کمی دیر متوجه شدم می‌توانم از جنگ برای مردم بگویم

حاج صادق آهنگران هم در پایان این رونمایی با ابراز خوشحالی از اینکه توانسته راوی حقایق و اتفاق‌های جذاب و جالب جنگ باشد گفت: حیف که کمی دیر متوجه شدم می‌توانم از جنگ برای مردم بگویم، اما تا همین‌جا هم تمام تلاش خود را کردم که بتوانم آنچه را از دلاوری‌ها و رشادت‌های رزمندگان و فرماندهان در جنگ دیدم روایت کنم.

کتاب «حماسه‌خوان خمینی» نوشته حجت الاسلام محمد مهدی بهداروند، مجموعه خاطرات حاج صادق آهنگران از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است. این کتاب توسط واحد ادبیات و پایداری انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است.

حاج صادق آهنگران ازجمله رزمنده‏‌های خوزستانی است که با صدای پرصلابت و شعرهای حماسی شناخته می‌‎شود و از رزمندگان و پاسداران دفاع مقدس است.

کد خبر 6107570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha