۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۲

ادبیات دیگران؛

نویسنده کانادایی جایزه پرنس آستوریاس ۲۰۲۴ را برد

نویسنده کانادایی جایزه پرنس آستوریاس ۲۰۲۴ را برد

مایکل ایگناتیف، نویسنده و مورخ کانادایی، برنده جایزه شاهزاده آستوریاس اسپانیا در بخش علوم اجتماعی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشتیدپرس، مایکل ایگناتیف، مورخ و نویسنده کانادایی، جایزه پرنسس آستوریاس اسپانیا برای امور اجتماعی سال ۲۰۲۴ را از آن خود کرد. برگزارکنندگان این جایزه اعلام کردند برای «تاملات انتقادی او درباره درگیری‌های اصلی زمان ما» وی را شایسته دریافت این جایزه می‌دانند.

ایگناتیف ۷۷ ساله با بیش از ۲۰ کتاب که درباره حقوق بشر، سیاست خارجی، اقتصاد و ناسیونالیسم و موضوعات دیگر نوشته شده شناخته می‌شود و هیات داوران از نوشته‌های وی به عنوان «به یک مرجع ضروری برای پیمایش در زمان جنگبار کنونی ما، دو قطبی شدن سیاسی و تهدید آزادی» یاد کردند.

شماری از کتاب‌های وی عبارتند از: «نیازهای غریبه‌ها» (۱۹۸۴)، «آیزایا برلین: یک زندگی» (۱۹۹۸)، و «حقوق بشر به عنوان سیاست و بت پرستی» (۲۰۰۱). او همچنین مقاله‌ها و یادداشت های متعددی در نشریات نوشته است.

«آتش و خاکستر»، «سیاست، بُتوارگی و حقوق بشر» و «زندگی نامه آیزایا برلین» از جمله کتاب‌های این نویسنده هستند که به فارسی ترجمه و منتشر شده‌اند.

ایگناتیف در بسیاری از دانشگاه‌های برجسته جهان از جمله هاروارد، کمبریج و آکسفورد تدریس و تحقیق کرده و رییس دانشگاه اروپای مرکزی بود. وی همچنین مدتی به شدت درگیر سیاست کانادا بود و سال ۲۰۰۹ به ریاست حزب لیبرال این کشور رسید و اپوزیسیون را در پارلمان رهبری کرد.

این جایزه ۵۰ هزار یورویی پرنسس آستوریاس یکی از ۸ جایزه‌ای است که در حوزه‌های ادبیات، هنر، ارتباطات، علم و ورزش هر سال توسط این بنیاد در مراسمی به ریاست پرنسس لئونور اسپانیا هر پاییز در شهر اویدو در شمال اسپانیا اهدا می‌شود.

مورخ فرانسوی الن کارر دانکوس برنده جایزه سال پیش علوم اجتماعی چند ماه پیش از درگذشتش شده بود.

کد خبر 6111602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha