۲ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۰

فرهاد نفرزاده در گفت‌وگو با مهر:

صربستان نمی‌تواند حریف سرسختی برای ایران باشد/ کار صعود سخت است

صربستان نمی‌تواند حریف سرسختی برای ایران باشد/ کار صعود سخت است

کارشناس والیبال ایران معتقد است صربستان تیمی نیست که برای تیم ملی مشکل ساز شود و اگر با دقت بازی کنیم شانس شکست این تیم را داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال از یکم خردادماه ۱۴۰۳ در دو کشور برزیل و ترکیه آغاز شده و دهم تیرماه با معرفی تیم‌های برتر به پایان خواهد رسید. رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال آخرین فرصت برای ملی‌پوشان والیبال ایران است تا بتوانند جواز حضور در مسابقات المپیک پاریس را به دست آوردند.

فرهاد نفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره ارزیابی‌اش از این دوره از رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال گفت: در این دوره لیگ ملت‌ها برای برخی از تیم‌ها آخرین مرحله از مسابقات انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ محسوب می‌شود، قاعدتاً این مسابقات از حساسیت‌ها و جذابیت بالایی برخوردار است چرا که سایر تیم‌هایی هم که به المپیک راه پیدا کردند، به دلیل فاصله زمانی که این مسابقات با رقابت‌های المپیک پاریس دارد، با همه توان در این مسابقات شرکت می‌کنند. این رقابت‌ها برای تیم‌هایی که جواز حضور در المپیک را به دست آوردند به نوعی میدانی برای محک زدن بازیکنان و ارزیابی سایر تیم‌هاست که با آمادگی کامل به میدان المپیک بیایند.

وی گفت: بنابراین با توجه به این شرایط من فکر می‌کنم سطح این دوره از رقابت‌های لیگ ملت‌ها بسیار بالاست و تمام تیم‌ها با تمام توان حاضر خواهند شد تا بهترین نتیجه را کسب کنند. قطعاً همه تیم‌ها اعم از تیم‌هایی که سهمیه حضور در المپیک را به دست آوردند و تیم‌هایی که مسابقات لیگ ملت‌ها برای آن‌ها انتخابی المپیک محسوب می‌شود، با تمام توان حاضر می‌شوند و به همین خاطر جذابیت بالایی دارد.

کارشناس والیبال ایران در مورد هفته اول مسابقات و همچنین بازی ایران مقابل صربستان عنوان کرد: متأسفانه مسابقات لیگ ملت‌ها برای تیم ایران حکم انتخابی المپیک را دارد و با این شرایط کار سخت‌تر است. ضمن اینکه نسبت به تیم‌هایی که شانس صعود به المپیک را دارند، تیم ما از لحاظ رنکینگ و امتیاز شرایط پایین‌تری نسبت به سایر تیم‌ها دارد به همین خاطر کار ما سخت است.

وی ادامه داد: بازی اول هم در برابر صربستان حساس‌ترین و مهم‌ترین است، چرا که بازی اول را با هر نتیجه که پشت سر بگذاریم بازی با کوبا را پیش رو داریم، این تیم هم رقیب مستقیم ما محسوب می‌شود. بنابراین تیم ایران باید صربستان و کوبا را شکست دهد. از بین بازی ایتالیا و آرژانتین هم اگر بتوانیم یک بازی را پیروز میدان شویم بهترین نتیجه برای تیم ملی خواهد بود تا امیدمان را برای صعود به المپیک زنده نگه داریم.

نفرزاده در مورد بازی تدارکاتی ایران مقابل برزیل گفت: برزیل یکی از تیم‌های قدرتمند دنیاست و ملی‌پوشان در خانه خودشان به مصاف این تیم رفتند. به اعتقاد من نقطه قوت تیم ملی این است که بازیکنان با توجه به شناختی که از هم دارند هماهنگی بالایی دارند. آن‌ها در پست‌های مختلف سالیان سال است که در کنار هم بازی می‌کنند و تنها موضوعی که می‌تواند مسئله ساز شود عدم شناخت کادر فنی از بازیکنان است. این مسابقات تدارکاتی باعث شد پائز به خوبی بازیکنان را بشناسد و بازیکنان هم سرمربی تیم را شناختند. این سه بازی تدارکاتی برای ما خیلی ارزشمند بود چرا که باعث شد به این درک و شناخت متقابل از یکدیگر برسند.

وی در مورد لیست تیم ملی برای حضور در بازی با صربستان خاطرنشان کرد: به نظرم بازیکنان خوب و آماده‌ای برای این مسابقات انتخاب شدند. همگی جز بازیکنان خوب والیبال ایران است، تیم شرایط خوبی دارد و بازیکنان باید تمام تمرکزشان را جمع کنند که در بازی اول خوب ظاهر شوند. صربستان هم تیمی نیست که برای ما مشکل ساز شود و اگر با دقت بازی کنیم شانس شکست این تیم را داریم. من فکر می‌کنم حتی شانس ایران از صربستان برای پیروزی بیشتر است. امیدوارم این اتفاق بیافتد چرا که برد تیم ملی در بازی نخست به روحیه بازیکنان کمک زیادی می‌کند و آن‌ها می‌توانند بهتر کار کنند.

کد خبر 6114429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha