نگرانی آمریکا از شکست صهیونیست‌ها در برابر حماس

نگرانی آمریکا از شکست صهیونیست‌ها در برابر حماس

یک وب سایت آمریکایی از نگرانی کاخ سفید از شکست احتمالی صهیونیست‌ها در غزه خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وب سایت آمریکایی پولیتیکو در مطلبی به نگرانی دولت آمریکا و یا کاخ سفید از شکست احتمالی صهیونیست‌ها در غزه پرداخته است.

براساس گزارش پولیتیکو، مقامات آمریکایی در کاخ سفید معتقدند که اسرائیل پس از پاکسازی غزه نتوانسته است بخش‌هایی از غزه را کنترل کند و هم اکنون همه غزه در کنترل ارتش اسرائیل قرار ندارد.

در این گزارش همچنین آمده است که دولت بایدن بسیار نگران است و بسیار می ترسد که با شرایط فعلی در غزه ممکن است که اسرائیل به طرز فاجعه باری فرصت پیروزی بر حماس را از دست بدهد و بعد از این اسرائیل نتواند بر نیروهای حماس پیروز شود.

پولیتیکو در این گزارش به نقل از یک منبع آگاه به دستگاه امنیتی و اطلاعاتی آمریکا افزوده است که نگرانی اصلی آمریکا در حال حاضر در مورد توانایی حماس برای استخدام هزاران جنگجو در جنگ و تجدید قوای نیروهای مقاومت فلسطینی در برابر اسرائیل است، به گونه‌ای که سرکوب آن‌ها در عمل برای اسرائیل غیرممکن شده است.

روز گذشته نیز «تدروس آدهانوم»، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی، وضعیت نوار غزه را «فراتر از فاجعه» توصیف کرد. آدهانوم که در نشست خبری با خبرنگاران در ژنو بود، از صهیونیست‌ها خواست محدودیت‌ها علیه غزه را کاهش دهد.

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی همچنین افزود که در بیمارستان کمال عدوان، که یکی دیگر از دو بیمارستان باقی‌مانده در شمال غزه است، ارائه خدمات درمانی به بیماران دشوارتر شده است و موشک‌های اسرائیلی به بخش اورژانس اصابت کردند که باعث شد کارکنان، بیماران را روی تخت‌ها و برانکاردها به خیابان پر از آوار ببرند.

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی با اشاره به تداوم حملات در شهر رفح در جنوب نوار غزه و افزایش تلفات گفت که بیش از ۸۰۰ هزار نفر گریخته‌اند، با این حال صدها هزار نفر همچنان باقی مانده‌اند.

تدروس آدهانوم اضافه کرد، «بیمارستان‌های رفح لبریز شده بود و بیمارستان النجار نیز به ناچار تعطیل شد و ۲۲۰ تخت بیمارستانی کمتر برای مجروحان و بیماران باقی گذاشت.»

به گفته دبیرکل سازمان بهداشت جهانی، در حال حاضر شش بیمارستان و ۹ مرکز بهداشتی تحت تأثیر قرار گرفته‌اند و دسترسی بیش از ۷۰ پناهگاه به مراکز درمانی قطع شده است.

پیش از این، روزنامه عبری زبان یسرائیل هیوم تاکید کرده بود که هدف از عملیات نظامی علیه رفح آنگونه که برخی اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفته‌اند، ازسرگیری مذاکرات مبادله اسرا است.

این روزنامه اشاره کرد که این بار برخی وزرا آماده موافقت با آزادی تعداد کمتری از اسرای زنده اسرائیلی هستند اما نه به قیمت پایان جنگ و امیدوار هستند که فشار نظامی در جریان عملیات رفح حماس را وادار کند تا به طرح آتش‌بس بله بگوید.

یسرائیل هیوم تاکید کرد که با این حال، تا این لحظه کابینه جنگ هیچ طرح و پیشنهاد قانع کننده‌ای ارائه نداده که بتواند حماس را به میز مذاکرات بازگرداند و احتمالاً در جلسه فردای کابینه جنگ این مسئله و تشدید حملات به رفح بررسی شود.

شبکه عبری زبان کان نیز اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در حال تشدید حملات علیه رفح است و نظامیان اسرائیلی پیشروی در امتداد محور فیلادلفیا را آغاز کردند.

پایگاه خبری عبری زبان ۰۴۰۴ هم بیان کرد که هرتزی هلیوی رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی گفته ما به دنبال استرداد زنده اسرا و انتقال اجساد اسرای کشته شده به اسرائیل هستیم.

کد خبر 6115413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha