۳۱ فروردین ۱۳۸۷، ۱۶:۳۳

ششمین دوره مسابقات کشوری رباتیک در مازندران برگزار می شود

ساری - خبرگزاری مهر: ششمین دوره مسابقات سراسری رباتیک کشور، یکم تا سوم اردیبهشت ماه در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر در بابل، دبیر برگزاری ششمین دوره مسابقات رباتیک بابل، عصر شنبه در نشستی خبری اظهار داشت: در این دوره از مسابقات بیش از 135 تیم دانشگاهی از دانشگاههای کشور با هم رقابت خواهند کرد.

محمد جواد خلیلیان افزود: این مسابقات به همت انجمن علمی دانشجویان مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این دانشگاه برگزار می شود.

دبیر برگزاری ششمین دوره مسابقات روباتیک بابل با اشاره به اینکه این مسابقات در قالب سه رشته رباتهای آتش نشان، رباتهای مسیریاب و رباتهای مین یاب برگزار خواهد شد، بیان داشت: استقبال شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات نسبت به دوره های قبل بسیار چشمگیر بوده است.

خلیلیان یادآور شد: بالا بردن سطح علمی و فنی مسابقات از اهداف اصلی برگزاری این مسابقات در دانشگاه ها است و در این راستا قوانین مسابقات به طور کلی تغییر کرده است.

وی تصریح کرد: در بخش ربات های آتش نشان از آب و ماسه به عنوان موانع طبیعی استفاده شده و در بخش ربات های مسیر یاب از سطح شیب دار خطوط رنگی برای محک قدرت و دقت مسیریابی ربات ها استفاده شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در بخش رباتهای مین یاب نیز از لحاظ فنی و سطح رقابتی پیشرفت جالب توجهی صورت گرفته است.

دبیر برگزاری این دوره از مسابقات ادامه د اد: مراسم افتتاحیه ششمین دوره مسابقات سراسری رباتیک، 9 صبح فردا در تالار نوشیروانی دانشگاه صنعتی بابل برگزار می شود.

کد خبر 668272

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha