۲ مرداد ۱۳۸۸، ۱۲:۲۴

شمارش اولیه آرا نشان داد؛

"قربان بیک باقی یف" پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان

"قربان بیک باقی یف" پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان

نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان نشان می دهد که رئیس جمهور فعلی این کشور با کسب 89.7 درصد آرا پیشتاز انتخابات است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شینهوا، تاکنون حدود 25 درصد آرای مردم در 587 حوزه از 2 هزار و 330 حوزه شمارش شده است.

"الماس بیک آتام بایف" نامزد اپوزیسیون و رهبر حزب سوسیال دموکرات با کسب 6.66 درصد آرا در جایگاه دوم قرار دارد و به عنوان یکی از رقبای اصلی باقی یف محسوب می شود.

"تمیر ساریف" با کسب 1.79 درصد آرا در جایگاه سوم، "جانیش بیک نظر علی یف" با کسب 0.38 درصد آرا در جایگاه چهارم، "توکتایم امت علی آوا" رئیس انجمن سازمان های غیردولتی با کسب 0.35 درصد آرا در جایگاه پنجم و "نورلان موتیف" رهبر جنبش میهن پرستانه مردمی با کسب 0.3 درصد آرا در جایگاه ششم قرار دارند.

بر اساس این گزارش 2 میلیون و 301 هزار و 292 نفر در انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان شرکت کردند که می توان گفت مشارکت مردمی در این انتخابات بیش از 50 درصد و نزدیک به 60 درصد بوده است. 

در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان شش نامزد با یکدیگر رقابت می کنند و این کشور روز گذشته پنجمین دوره از انتخابات عمومی را از زمان استقلال کشورش در سال 1991 برگزار کرد. در حقیقت نتایج اولیه نشان می دهد که باقی یف برای دومین بار رئیس جمهوری قرقیزستان خواهد بود.

کد خبر 917036

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha