۱۸ شهریور ۱۳۸۸، ۱۴:۱۸

در گفتگو با مهر عنوان شد:

شیدایی به ایران بازگشت/ قطع امید پزشکان آلمانی از بهبودی شاعر

شیدایی به ایران بازگشت/ قطع امید پزشکان آلمانی از بهبودی شاعر

شهرام شیدایی شاعر و مترجم کشورمان که حدود چهار ماه پیش برای عمل جراحی عازم آلمان شده بود پس از آنکه پزشکان آن کشور از بهبود وی قطع امید کردند به ایران بازگشت.

روحی افسر همکار شهرام شیدایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت جسمی این شاعر و مترجم بعد از بازگشت از آلمان گفت: بعد از اینکه پزشکان آن کشور متوجه ابتلا‌ء او به "سرطان متاستاز" و سرایت تومورهای سرطانی به نقاط مختلف بدن شیدایی شدند از بهبود او قطع امید کردند و تنها چیزی که توصیه کردند روی آوردن به درمان‌های سنتی و فانتزی بود.

وی افزود: در همین راستا شیدایی به مدت سه هفته در شهر دوسلدورف نزد یک پروفسور تحت این نوع درمانها بود که بیشتر متکی به تقویت روحیه او می‌شد. اما این درمانها نه وضعیت بیماری او را بهبود می‌داد نه شیدایی از آن رضایت داشت. او فقط می‌خواست طوری شود که بتواند یکبار هم که شده غذا بخورد، امکانی که چندین ماه است  برایش وجود ندارد.

افسر اضافه کرد: با وجود هزینه‌های بالای درمانی مایل بودیم شیدایی تحت درمان باشد بلکه بهبود یابد اما خود او به هیچ وجه به این وضع راضی نبود و می‌خواست به هر قیمتی که شده از آن نوع مراقبت خلاص شود و به همین خاطر به ایران بازگشت.

این  مترجم  درباره وضعیت فعلی وی تاکید کرد: شیدایی در حال حاضر در منزلش تحت مراقبت است و قصد داریم با کمک جراحان راهی را برای مداوای حداقلی او پیدا کنیم.

شیدایی از شاعران ترک زبان است که تا کنون  6 عنوان کتاب از جمله سروده‌هایش و نیز اشعار ترجمه‌ای وی به چاپ رسیده است. از جمله این کتابها می‌توان به مجموعه شعر"آتشی برای آتشی دیگر"، "آدمها روی پل" (ترجمه گزیده‌ای از اشعار شیمبورسکا با همکاری مارک اسموژنسکی و چوکا چکاد)، "خندیدن در خانه‌ای که می سوخت"، مجموعه داستان "پناهنده‌ها را بیرون می‌کنند" و "رنگ قایقها مال شما" (ترجمه گزیده‌ای از اشعار اورهان ولی) اشاره کرد.

کد خبر 944649

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha