۱۱ مهر ۱۳۸۸، ۱۱:۴۰

شهبازی:

26 هزار تن انگور کشمشی همدان از بین رفت

26 هزار تن انگور کشمشی همدان از بین رفت

همدان - خبرگزاری مهر: مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: بارندگی های اخیر همدان موجب شد تا 26 هزار و 500 تن انگور کشمشی که در حال خشک شدن به شیوه سنتی بود، از بین برود.

حجت الله شهبازی در گفتگو با خبرنگار مهر در همدان اظهار داشت: این میزان محصول شامل 60 درصد از محصول برداشت شده از دو هزار هکتار از باغات استان بوده است.

شهبازی افزود: بیشترین خسارت وارده در استان همدان به محصول انگوری بوده که به روش سنتی و در روی زمین در حال خشک کردن بوده است.

وی اعلام کرد: باغدارانی که از بارگاه انگور خشک کنی جهت خشک کردن محصول خود استفاده کرده اند، هیچگونه خسارتی به محصولات آنان وارد نشده است ضمن اینکه کیفیت این نوع محصول نیز به مراتب بهتر از روش سنتی و محصول روی زمین بوده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: استان همدان سالانه بیش از 300 هزار تن انگور تولید می کند و دارای مقام سوم کشور در تولید انگور است.

شهبازی بیان کرد: استان همدان دارای 19 هزار هکتار باغ انگور است که این میزان در شهرستان ملایر با هشت هزار و 100 هکتار سطح زیر کشت بیشترین سهم را در اختیار دارد.

وی یادآور شد: ارقام رایج انگور استان عبارتند از کشمشی بیدانه، یاقوتی، عسگری  فخری و ریش بابا که رقم کشمشی بیشترین تولید انگور استان را به خود اختصاص داده و سالانه بیش از 140 هزار تن از این رقم فرآوری می شود.

حجت الله شهبازی با تأکید بر این موضوع گفت: بیش از 35 هزار تن محصول کشمش از این مقدار تولید می شود که یکی از ارقام عمده صادراتی استان است.

کد خبر 957140

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha