۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۷:۵۵

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی:

۷۴ هزار تن انگور کشمشی در خراسان شمالی تولید می شود

۷۴ هزار تن انگور کشمشی در خراسان شمالی تولید می شود

بجنورد- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با آغاز برداشت انگور کشمشی، پیش بینی می شود امسال ۷۴ هزار و۵۰۰ تن انگور از باغات این استان برداشت شود.

محمد علی شریکیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ۱۵ هزارو ۸۲۴ هکتار از باغات این استان به باغ انگوراختصاص دارد، گفت: از این سطح هشت هزار و ۲۴۰ هکتار باغ  انگور کشمشی(سلطانی) است.

وی عمده سطح زیر کشت انگور بیدانه را شهرستانهای فاروج و شیروان اعلام کرد وافزود: پیش بینی می شود، امسال از ۷۴ هزارو ۵۰۰ تن انگور برداشت شده، به طور متوسط ۱۸ هزار و ۶۰۰ تن کشمش تولید شود.

شریکیان با اشاره به فرآوری انگور کشمشی تصریح کرد: به باغداران توصیه می شود پودر بی کربنات و روغن استرالیایی برای تولید کشمش را از تعاونی‌های روستایی و مراکز معتبر فروش  تهیه کنند.

وی با تاکید بر اینکه بارندگی کیفیت محصول را پایین می آورد به باغداران توصیه کرد که برای تولید محصول با کیفیت بهتر، انگور فرآوری را در معرض نور خورشید قرار دهند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در مورد بستهبندی این محصول افزود: باغداران برای حفظ کیفیت کشمش تولید شده از کیسه‌هاینو و تازه استفاده کرده و آنها را در جای خشک نگهداری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسانشمالی ۴۰ هزار هکتار عرصه باغی دارد که از این سطح ۴۸ درصد آن به باغات انگور اختصاص دارد.

کد خبر 2903588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha